۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۵۳
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84828195
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شیعیان اربیل: وحدت برنامه عملی برای مقابله با استکبار جهانی است

سنندج- ایرنا- امام جمعه شیعیان اربیل اقلیم کردستان عراق گفت: وحدت برنامه عملی در مقابله با استکبار جهانی است لذا باید در راستای تحقق آن تلاش کنیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید سعد الاعرجی روز چهارشنبه در اولین اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی در سنندج اظهار داشت: بدون شک وحدت یکی از مسائل مهم و اساسی در همه جوامع به ویژه جوامع اسلامی است. 

وی با اشاره به اینکه وحدت اسلامی همواره مورد هجمه دشمنان این دین الهی قرار گرفته است، افزود: تلاش رهبران جمهوری اسلامی ایران در ایجاد وحدت اسلامی در دنیا ستودنی است و فعالیت آنها تاثیر زیادی در افزایش وحدت داشته است. 

امام جمعه شیعیان اربیل با بیان اینکه اختلاف و نزاع بیشترین آسیب را به پیکره اجتماع وارد می کند، گفت: باید از فرصت وجود تشابهات و وحدت موجود بهره ببریم و آنرا به برنامه ای عملی تبدیل کنیم و این مهم امروز نیاز جدی جامعه اسلامی است. 

حجت الاسلام و المسلمین الاعرجی افزود: جمهوری اسلامی این همایش را با هدف ترویج و گسترش وحدت اسلامی برگزار کرده است لذا ما هم وظیفه داریم در راستای تحقق این مهم گام برداریم و به صورت برادرانه در کنار هم زندگی کنیم. 

وی یادآور شد: برگزاری این اجلاسیه  فرصتی است که به دشمنان اسلام ثابت کنیم  امت اسلامی قوی و توانمند است و این اتحاد یک برنامه عملی در مواجهه با استکبار جهانی هم خواهد بود.

امام جمعه شیعیان اربیل با تاکید براینکه برادری ما باید در عمل باشد و منحصر به کلام نشود، گفت: حفظ جمهوری اسلامی را از درگاه حق تعالی خواهانیم و امیدواریم این نشست ها استمرار داشته باشد.

نخستین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان "کردستان، نماد تحقق وحدت امت اسلامی و همزیستی اقوام و مذاهب" با حضور علمای استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام و آذربایجان غربی و علمای اقلیم کردستان عراق به میزبانی سنندج در حال برگزاری است.

۴۰۰ مهمان در این اجلاس حضور دارند که حدود ۸۰ نفر آنها خارجی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha