سنندج- ایرنا- امام جمعه شیعیان اربیل اقلیم کردستان عراق گفت: وحدت برنامه عملی در مقابله با استکبار جهانی است لذا باید در راستای تحقق آن تلاش کنیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید سعد الاعرجی روز چهارشنبه در اولین اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی در سنندج اظهار داشت: بدون شک وحدت یکی از مسائل مهم و اساسی در همه جوامع به ویژه جوامع اسلامی است. 

وی با اشاره به اینکه وحدت اسلامی همواره مورد هجمه دشمنان این دین الهی قرار گرفته است، افزود: تلاش رهبران جمهوری اسلامی ایران در ایجاد وحدت اسلامی در دنیا ستودنی است و فعالیت آنها تاثیر زیادی در افزایش وحدت داشته است. 

امام جمعه شیعیان اربیل با بیان اینکه اختلاف و نزاع بیشترین آسیب را به پیکره اجتماع وارد می کند، گفت: باید از فرصت وجود تشابهات و وحدت موجود بهره ببریم و آنرا به برنامه ای عملی تبدیل کنیم و این مهم امروز نیاز جدی جامعه اسلامی است. 

حجت الاسلام و المسلمین الاعرجی افزود: جمهوری اسلامی این همایش را با هدف ترویج و گسترش وحدت اسلامی برگزار کرده است لذا ما هم وظیفه داریم در راستای تحقق این مهم گام برداریم و به صورت برادرانه در کنار هم زندگی کنیم. 

وی یادآور شد: برگزاری این اجلاسیه  فرصتی است که به دشمنان اسلام ثابت کنیم  امت اسلامی قوی و توانمند است و این اتحاد یک برنامه عملی در مواجهه با استکبار جهانی هم خواهد بود.

امام جمعه شیعیان اربیل با تاکید براینکه برادری ما باید در عمل باشد و منحصر به کلام نشود، گفت: حفظ جمهوری اسلامی را از درگاه حق تعالی خواهانیم و امیدواریم این نشست ها استمرار داشته باشد.

نخستین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان "کردستان، نماد تحقق وحدت امت اسلامی و همزیستی اقوام و مذاهب" با حضور علمای استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام و آذربایجان غربی و علمای اقلیم کردستان عراق به میزبانی سنندج در حال برگزاری است.

۴۰۰ مهمان در این اجلاس حضور دارند که حدود ۸۰ نفر آنها خارجی هستند.