سنندج- ایرنا- محقق علوم شرعی از اربیل اقلیم کردستان عراق گفت: روشنفکران و اندیشمندان جامعه باید زمینه اتحاد بیشتر مسلمانان را فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، سروت محمد مراد روز چهارشنبه در اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی در سنندج، اظهار داشت: صاحب‌نظران و روشنفکران جامعه هم می توانند عامل ایجاد وحدت در جامعه باشند و هم اینکه برعکس باعث تفرقه و نزاع شوند که امیداریم جزو افرادی باشیم که زمینه اتحاد بیشتر را فراهم کنیم.

وی افزود: ‌پیشینیان ما کسانی بودند که دین اسلام را حفظ کرده و به دست ما رساندند اما امروز دین ما در جاهایی با درد و مصیبت همراه شده که ناشی از تفرقه و نزاع است.

محقق علوم شرعی از اربیل اضافه کرد: ما باید ریشه این درد و مصیبت‌ها را پیدا کرده و برای آن چاره‌اندیشی کنیم.

وی عدم التزام به کتاب و سنت، دنیاپرستی، تلاش برای مقام و منسب را از جمله مصائب امت اسلام دانست و گفت: علاج این مصائب و مشکلات تمسک به کتاب و سنت است و غیر از آن هر شیوه ای قابل خطا است.

سروت محمد مراد افزود: علما و حکما با برگزاری چنین اجلاسیه هایی مسلمانان را به وحدت بیشتر سوق داده و از مکر دشمنان آگاه کنند.

اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان "کردستان، نماد تحقق وحدت امت اسلامی و همزیستی اقوام و مذاهب"  امروز چهارشنبه در دو نوبت صبح و عصر با حضور علمای استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام و آذربایجان غربی و علمای اقلیم کردستان عراق به میزبانی سنندج برگزار شد.

۴۰۰ مهمان در این اجلاس حضور دارند که حدود ۸۰ نفر آنها خارجی هستند.