۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۲
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84827557
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یکپارچکی و همدلی بین مسلمانان دژ مستحکمی در برابر دشمنان ایجاد می کند

سنندج- ایرنا- امام جمعه اهل سنت ارومیه که به منظور شرکت در نخستین اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی به سنندج سفر کرده است گفت: مسلمانان با یکپارچگی و همدلی خود می توانند دژ مستحکمی در مقابل دشمنان دین مبین اسلام ایجاد کنند.

ماموستا مامد کلشی نژاد روز چهارشنبه در حاشیه نخستین اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان "کردستان، نماد تحقق وحدت امت اسلامی و همزیستی اقوام و مذاهب" در سنندج در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وحدت و برادری همواره یکی از موضوعات مهم و اساسی در دین مبین اسلام است که خداوند متعادل در آیات و پیامبر کرم(ص) هم در احادیثی بر آن تاکید کردند که جهان اسلام باهم متحد باشند.

وی با اشاره به اینکه وجود تفرقه بین مسلمانان منجر به تسلط دشمنان بر آنها می شود، افزود: بر همه مسلمانان واجب است با یکدلی و یکپارچگی خود دژ مستحکمی در مقابل دشمنان بسازند و اجازه ورود و عمل به آنها را ندهند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه با بیان اینکه دین مبین اسلام دارای مذاهب و دیدگاه های مختلفی است ولی اصل و اساس آن در بین همه پیروانش یکسان است، گفت: هر دیدگاه و مذهبی برای همه ما قابل احترام است و توهین به مقدسات یکدیگر بزرگ ترین آفت و ضربه را به جامعه اسلامی وارد می کند.  

ماموستا کلشی نژاد یادآور شد: همواره در سخنان و صحبت هایمان از وحدت و انسجام مطالب زیادی را بیان می کنیم و این کافی نیست چراکه مساله  اساسی عمل به این مهم است.  

وی ادامه داد: برگزاری این اجلاسیه در شهر سنندج شهر مساجد و خانقاه ها پیام همدلی و توجه ویژه به مسائل دینی و حضور همیشگی در مساجد را به جهان اسلام دارد.

اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان "کردستان، نماد تحقق وحدت امت اسلامی و همزیستی اقوام و مذاهب"  امروز چهارشنبه در دو نوبت صبح و عصر با حضور علمای استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام و آذربایجان غربی و علمای اقلیم کردستان عراق به میزبانی سنندج در حال برگزاری است.

۴۰۰ مهمان در این اجلاس حضور دارند که حدود ۸۰ نفر آنها خارجی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha