همدان-ایرنا- مدیرکل کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: کتابخانه‌های عمومی در راه تبیین و تشریح هرچه بهتر شعائر اسلامی از جمله رویداد مهم غدیر، وظیفه و رسالت سنگینی را بر عهده دارند.

به گزارش ایرنا، «عاطفه زارعی» شامگاه چهارشنبه در آیین نقد و بررسی کتاب «ناقوس‌ها به صدا در می آیند» با اشاره به اینکه تبیین شعائر اسلامی از وظایف کتابخانه ها است، اظهار داشت: این نهاد باید در میان هجمه بی پایان دشمن که شبانه روز بر پیکره فرهنگ غنی ایران اسلامی وارد می‌کند، پاسخی قانع کننده داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به برنامه ریزی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و در کنار آن خلاقیت کتابداران، ویژه برنامه‌های مطلوبی برای اعضای کتابخانه‌های عمومی در فضای حقیقی و مجازی در دهه امامت و ولایت اجرا شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه عید غدیر، عیدالله‌الاکبر و از همه‌ اعیاد گرامی‌تر است، افزود: در قرآن کریم آیاتی وجود دارد که جز با مسأله غدیر نمی‌توان تطبیق داد.

وی گفت:  خوشبختانه کتب ارزشمند بسیاری در خصوص غدیر و استدلال‌های غنی و همه جانبه توسط متفکران و دانشمندان عالم اسلام که بزرگترین آن کتاب ارزشمند الغدیر علامه امینی است، تدوین شده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با جدیت ادامه یافته است.

زارعی افزود: سلسله نشست‌های تخصصی میثاق که به نقد و بررسی کتاب های مرتبط با امیرالمومنین علی (ع) می‌پردازد، به منظور بررسی این کتاب‌ها و معرفی هرچه بهتر آنها تدارک دیده شده است.

«ابراهیم حسن بیگی» نویسنده کتاب «ناقوس‌ها به صدا درمی‌آیند» نیز در این آیین اظهار داشت: این کتاب ابتدا با عنوان قدیس در ۳۰۰ صفحه منتشر شد و پس از حدود چهار چاپ، با تغییر نام بخش تاریخی آن کوتاه و خلاصه نویسی شد و تاکنون هفتاد و یک بار این کتاب تجدید چاپ شده است.