۳۰ تیر ۱۴۰۱، ۸:۲۰
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84828533
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

یکی از وظایف کتابخانه‌ها تبیین شعائر اسلامی است

همدان-ایرنا- مدیرکل کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: کتابخانه‌های عمومی در راه تبیین و تشریح هرچه بهتر شعائر اسلامی از جمله رویداد مهم غدیر، وظیفه و رسالت سنگینی را بر عهده دارند.

به گزارش ایرنا، «عاطفه زارعی» شامگاه چهارشنبه در آیین نقد و بررسی کتاب «ناقوس‌ها به صدا در می آیند» با اشاره به اینکه تبیین شعائر اسلامی از وظایف کتابخانه ها است، اظهار داشت: این نهاد باید در میان هجمه بی پایان دشمن که شبانه روز بر پیکره فرهنگ غنی ایران اسلامی وارد می‌کند، پاسخی قانع کننده داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به برنامه ریزی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و در کنار آن خلاقیت کتابداران، ویژه برنامه‌های مطلوبی برای اعضای کتابخانه‌های عمومی در فضای حقیقی و مجازی در دهه امامت و ولایت اجرا شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه عید غدیر، عیدالله‌الاکبر و از همه‌ اعیاد گرامی‌تر است، افزود: در قرآن کریم آیاتی وجود دارد که جز با مسأله غدیر نمی‌توان تطبیق داد.

وی گفت:  خوشبختانه کتب ارزشمند بسیاری در خصوص غدیر و استدلال‌های غنی و همه جانبه توسط متفکران و دانشمندان عالم اسلام که بزرگترین آن کتاب ارزشمند الغدیر علامه امینی است، تدوین شده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با جدیت ادامه یافته است.

زارعی افزود: سلسله نشست‌های تخصصی میثاق که به نقد و بررسی کتاب های مرتبط با امیرالمومنین علی (ع) می‌پردازد، به منظور بررسی این کتاب‌ها و معرفی هرچه بهتر آنها تدارک دیده شده است.

یکی از وظایف کتابخانه‌ها تبیین شعائر اسلامی است

«ابراهیم حسن بیگی» نویسنده کتاب «ناقوس‌ها به صدا درمی‌آیند» نیز در این آیین اظهار داشت: این کتاب ابتدا با عنوان قدیس در ۳۰۰ صفحه منتشر شد و پس از حدود چهار چاپ، با تغییر نام بخش تاریخی آن کوتاه و خلاصه نویسی شد و تاکنون هفتاد و یک بار این کتاب تجدید چاپ شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha