ساری - ایرنا - بستری کل بیماران کرونایی در مراکز درمانی بابل در دو هفته اخیر از ۹ نفر به ۶۱ نفر افزایش یافته و ۶ برابر شد.

 به گزارش خبرنگار ایرنا ، بستری بیماران کرونایی بابل که در روز ۱۳ خرداد ماه سال جاری صفر شده بود ،تا ۱۵ تیرماه جاری تک رقمی بود ولی در دو هفته اخیر روند پرشتابی گرفت و  از ۹ نفر در ۱۵ تیرماه جاری به ۶۱ نفر در روز جاری  رسیده است.

از طرف دیگر روند بستری بیماران بدحال کرونایی هم در دو هفته اخیر افزایشی شده است و با یک بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه در دو هفته پیش  اکنون به ۱۰ نفر افزایش یافته است.

 دانشگاه علوم پزشکی بابل اعلام کرد  در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ بیمار کرونایی در مراکز درمانی بستری و ۱۹ بیمار هم با حال عمومی مساعد ترخیص شدند.

بازگشت مرگ کرونایی در بابل بعد از دو ماه

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری بابل هم در پیامی که عصر امروز در اختیار رسانه ها قرار داد خبر بازگشت فوتی های کرونایی را در بابل رسانه‌ای کرده است .

علی رحیمی در این پیام نوشت :  ثبت دو فوتی کرونایی در یک روز در سازمان آرامستان های شهرداری بابل صورت گرفته است و  مرگ کرونایی در موج هفتم شیوع این بیماری در این شهر  آغاز شده است.

وی اظهار داشت: شهروندان در مراجعه به آرامستان ها برای برگزاری مراسم‌، پروتکل های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند.

شهروندان دز یادآور واکسن را جدی بگیرند

حسین جلاهی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل هم در پیامی که در کانال رسمی دانشگاه قرار داده است؛ بیان داشت : بیشتر شهروندان بابلی ۶ ماه از آخرین نوبت دریافت واکسنشان گذشته است و باید برای دریافت دز یادآور به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی گفت :  در روزهای اخیر میانگین سنی افراد بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این شهر به ۴۰ سال رسیده است.

وی با اعلام ابن که ۵۵ درصد از این افراد کمتر از سه ماه نوبت واکسن دریافت کرده بودند، افزود : ۸۲ درصد از این موارد بیش از شش ماه از آخرین نوبت دریافت واکسنشان گذشته بود.

 جلاهی اظهار داشت :  تزریق واکسن در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی بابل انجام می‌شود و همچنین  مراکز واکسیناسیون رضیاکلا ، شهید ذاکری ،  شهید کشوری و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل در دو نوبت صبح و عصر آماده تزریق واکسن به  شهروندان می باشد .