۱ مرداد ۱۴۰۱، ۸:۲۶
کد خبر: 84829936
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

خداحافظی مازندران با رنگ آبی کرونایی / ۹ شهرستان قرمزپوش شد

ساری - ایرنا - رنگ قرمز کرونایی که هفته گذشته وارد مازندران شده بود، طبق ارزیابی جدید به هشت نقطه دیگر هم سرایت کرد تا قرمزپوشی کرونایی استان به ۹ شهرستان برسد و رنگ آبی هم از جغرافیای مازندران حذف شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، بر اساس آخرین اطلاع رسانی رنگ بندی کرونایی مناطق مختلف کشور از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی رنگ قرمز کرونایی که جمعه گذشته از رامسر در غربی ترین نقطه مازندران به این استان بازگشته بود طی یک هفته ، هشت  شهرستان دیگر را هم در احاطه خود گرفته است.

بر اساس این ارزیابی سه شهرستان  جویبار ، قائمشهر و محمودآباد که هفته گذشته از محدوده زرد کرونایی خارج شده بودند، بار دیگر با افزایش بستری بیماران کرونایی از وضعیت نارنجی نیز خارج شدند و به رنگ قرمز در آمدند.

همچنین پنج شهرستان گلوگاه ، بهشهر،سوادکوه، آمل و تنکابن نیز در یک هفته از وضعیت زرد به وضعیت قرمز کرونایی رسیدند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت از آخرین وضعیت کرونایی، علاوه بر سیمرغ که هفته گذشته به رنگ نارنجی کرونایی در آمده بود چهار شهرستان ساری، فریدونکنار، چالوس و کلاردشت نیز  در محدوده شهرستان های پر خطر قرار گرفتند.

در حالی که در ابتدای تیر ماه  ۲۰ شهرستان مازندران در وضعیت آبی کرونایی قرار داشتند، طی سه هفته اخیر تعداد شهرستان های شرایط عادی کرونایی در استان به چهار شهرستان کاهش یافت و در حال حاضر بنا بر آخرین ارزیابی وزارت بهداشت هیچ شهرستانی در مازندران در محدوده آبی کرونایی باقی نمانده است.

در حال حاضر رنگ کرونایی شهرستان های نکا، میاندرود،سوادکوه شمالی،بابل، بابلسر، نور و نوشهر زرد اعلام شده است.

وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر صدهزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند.

رنگ نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت می باشد.

وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی محسوب می شود. مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این معناست که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر جمعیت است.

رنگ آبی در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی عادی است. این رنگ به مناطقی داده می شود که آمار بیماران کرونایی بستری روزانه در آنجا ۲ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت باشد.

خداحافظی مازندران با رنگ آبی کرونایی / هشت شهرستان قرمزپوش شد

بازگشت روزهای مرگبار کرونایی به مازندران

براساس آمار علوم پزشکی مازندران و بابل در تاریخ  یکشنبه -۲۶ تیر- با مرگ یکی از بیماران مبتلا به کرونا در مازندران، نخستین مرگ کرونایی مازندران پس از ۴۵ روز بدون فوتی کرونایی در مازندران ثبت شد .آخرین مرگ ناشی از کرونا که در مازندران مشاهده شده بود مربوط به تاریخ ۱۱ خرداد است که یک نفر در مازندران قربانی کرونا شده بود. از آن روز تا ۲۵ تیر یعنی به مدت ۴۵ روز هیچ مورد مرگ ناشی از ابتلا به کرونا در مازندران به ثبت نرسیده بود و مازندران طولانی‌ترین دوره بدون مرگ کرونایی را از ابتدای شیوع این بیماری تجربه کرد ولی در طول یک هفته گذشته  علاوه بر فوتی روز یکشنبه ، یک فوتی در روز سه شنبه -۲۸تیرماه- و ۲ فوتی در روز پنجشنبه -۳۰تیرماه- بر اثر بیماری کرونا در استان به ثبت رسید.

علاوه بر این طی یک هفته اخیر تعداد بیماران بستری کرونایی در مازندران نیز حدود ۸۰ درصد افزایش یافته است و از ۲۱۴ نفر در جمعه گذشته به ۳۸۵ نفر رسیده است که که از این تعداد  ۷۵ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند. بررسی آمارهای علوم پزشکی بابل و مازندران نشان می دهد که  از ابتدای تیرماه تاکنون، تعداد بیماران بستری کرونایی در بیمارستان های استان به بیش از ۷.۵ درصد افزایش یافته است.

زنگ خطر کرونا در شهرهای پرجمعیت استان

بر اساس اعلام علوم پزشکی بابل  تعداد بیماران بستری کرونایی در  پرجمعیت ترین شهرستان استان مازندران طی ۲ هفته گذشته ۶ برابر افزایش داشته است. بستری بیماران کرونایی بابل که در روز ۱۳ خرداد ماه سال جاری صفر شده  و تا ۱۵ تیرماه جاری تک رقمی بود ولی در دو هفته اخیر روند پرشتابی گرفت و  از ۹ نفر در ۱۵ تیرماه جاری به ۶۶ نفر در روز جاری  رسیده است.

شهرستان آمل نیز به عنوان سومین شهرستان پرجمعیت استان مازندران  وضعیت  کرونایی مشابهی دارد و براساس اعلام رییس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان تعداد بیماران بستری و سرپایی این شهرستان  در ۲ هفته اخیر به بیش از چهار برابر افزایش داشته است روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ بیمار مشکوک به کرونا به مراکز درمانی این  شهرستان مراجعه می کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز اعلام کرده است که در دو هفته اخیر شمار  مراجعات سرپایی به مراکز درمانی استان سه برابر و بستری ها تا ۲.۵برابر شده است. بررسی ها طی دو هفته اخیر نشان می‌دهد که ۶۰ درصد تست مردم در مراجعات به مراکز درمانی استان به ویروس کرونا مثبت می‌شودکه نشانگر تاخت و تاز کرونا در مازندران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha