تهران- ایرنا- سرپرست نایب رییسی فدراسیون وزنه‌برداری با بیان اینکه روزهای پرکاری در انتظار این فدراسیون است گفت: بعد از مسابقات نوجوانان و جوانان آسیا باید حداقل ۱۶ ورزشکار زن و مرد به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی اعزام شوند.

به گزارش ایرنا، بهداد سلیمی در حاشیه مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان و نوجوانان آسیا با بیان اینکه رقابت‌ها سطح بالایی داشتند اظهار داشت: مسابقات در سطح بالایی پیگیری می‌شود و چندین رکورد جهانی و آسیایی در آن جابه‌جا شده است. نوجوانان و جوانان با تصمیم درست کادر فنی انتظارات را برآورده کردند و چندین مدال رنگارنگ نصیب وزنه‌برداری ایران شد. طاها نعمتی نیز در دسته فوق سنگین نوجوانان خوب درخشید و سه مدال طلا کسب کرد.

سرپرست نایب رییسی فدراسیون ادامه داد: در این دوره از مسابقات تیم‌های خوبی مانند ازبکستان میزبان، قزاقستان و عربستان حضور دارند و ما نیز مدعی رسیدن به سکوی آسیایی هستیم. اگر مسابقات روز پایانی با قدرتمنایی ورزشکاران ایرانی همراه باشد هم شمار مدال‌ها افزایش پیدا خواهد کرد و هم تیم ایران شانس رسیدن به سکوی تیمی را خواهد داشت.

دارنده مدال طلای وزنه‌برداری المپیک ۲۰۱۲ لندن گفت: از سال ۲۰۱۹ اعزام تیم‌های پایه به مسابقات بین‌المللی با مشکل مواجه شده بو و برخی از وزنه‌برداران در تاشکند نخستین مسابقه بین‌المللی را تجربه کردند. این موجب شده بود تا برخی از آنان خطا داشته باشند. جوانان و نوجوانان باید چنین میادینی را تجربه کنند تا میزان خطای آنان در رده‌های سنی دیگر کمتر شود و آنان نیز به ورزشکارای شش دانگی تبدیل شوند که برای ایران افتخارآفرین باشند.

سلیمی که به همراه تیم انوشیروانی به فدراسیون وزنه‌برداری برگشته این را هم گفت: حدود یک ماه است که سجاد انوشیروانی نایب قهرمان المپیک به عنوان سرپرست فدراسیون منصوب شده است. باید بگویم که اوضاع فدراسیون در ابتدای کار وی بسیار آشفته بود. اعزام تیم نوجوانان و جوانان کار سختی بود اما با تلاش شبانه‌روزی تیم جدید میسر شد. در گذشته اردوهای نامنظمی برگزار شد و ما به دنبال آن هستیم اردوها را منظم برگزار کنیم. حمایت های لازم از تیم رده‌های سنی انجام شد تا در ازبکستان به روی تخته رقابت بروند.

وی در پایان تصریح کرد: قرار است حداقل ۱۶ ورزشکار خانم و آقا به بازی های همبستگی کشورهای اسلامی اعزام شود و بعد از آن نیز تیم بزرگسالان به فاصله کمی به منامه اعزام خواهد شد تا در مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا کند. بعد از آن مسابقات قهرمانی جهان در دستور کار قرار می گیرد که بسیار مهم است و گزینشی المپیک به شمار خواهد رفت. فدراسیون چندین ماه پرکار در پیش دارد. مسابقات لیگ، قهرمانی کشور و قهرمانی استان ها از دیگر رقابت‌هایی است که فدراسیون باید برای آن برنامه داشته باشد.