قزوین - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: طرح ملی صدور اسناد کشاورزی و رفع تداخلات اراضی به صورت آزمایشی(پایلوت) در قزوین با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، رضا افلاطونی روز دوشنبه در دیدار با معاون قوه قضائیه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک، افزود: اجرای این طرح می تواند به صدور اسناد اراضی کشاورزی که از برنامه های دولت به شمار می رود، کمک کند.

این مسوول در ادامه یادآور شد: استان قزوین دارای یک هزار و ۲۰۰ پلاک در اراضی کشاورزی است که از این میان یک هزار و ۱۰۰ پلاک مشمول رفع تداخل بوده و تاکنون ۲۷۲ پلاک نیز پس از بررسی کارشناسان رفع تداخل شده است.

افلاطونی در خصوص وضعیت صدور اسناد کشاورزی در استان قزوین،گفت: تاکنون ۱۹۰ هزار هکتار کاداستر (حدنگاری) و مستندات آن به اداره کل ثبت و اسناد ارسال شده و ۴۵ هزار هکتار دیگر نیز تا پایان شهریور عملیات کاداستر آن تکمیل و به ثبت اسناد و املاک ارسال می‌شود.

این مسوول خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در برآوردهای صورت گرفته برای تکمیل عملیات رفع تداخل اراضی و صدور اسناد کشاورزی تا پایان سال ۱۴۰۴ برنامه ریزی کرده است.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی با ۸۵ هزار بهره بردار است.