طرح ملی صدور اسناد کشاورزی در قزوین به صورت آزمایشی اجرا می‌شود

قزوین - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: طرح ملی صدور اسناد کشاورزی و رفع تداخلات اراضی به صورت آزمایشی(پایلوت) در قزوین با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، رضا افلاطونی روز دوشنبه در دیدار با معاون قوه قضائیه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک، افزود: اجرای این طرح می تواند به صدور اسناد اراضی کشاورزی که از برنامه های دولت به شمار می رود، کمک کند.

این مسوول در ادامه یادآور شد: استان قزوین دارای یک هزار و ۲۰۰ پلاک در اراضی کشاورزی است که از این میان یک هزار و ۱۰۰ پلاک مشمول رفع تداخل بوده و تاکنون ۲۷۲ پلاک نیز پس از بررسی کارشناسان رفع تداخل شده است.

افلاطونی در خصوص وضعیت صدور اسناد کشاورزی در استان قزوین،گفت: تاکنون ۱۹۰ هزار هکتار کاداستر (حدنگاری) و مستندات آن به اداره کل ثبت و اسناد ارسال شده و ۴۵ هزار هکتار دیگر نیز تا پایان شهریور عملیات کاداستر آن تکمیل و به ثبت اسناد و املاک ارسال می‌شود.

این مسوول خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در برآوردهای صورت گرفته برای تکمیل عملیات رفع تداخل اراضی و صدور اسناد کشاورزی تا پایان سال ۱۴۰۴ برنامه ریزی کرده است.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی با ۸۵ هزار بهره بردار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha