ارومیه - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: آمار مبتلایان روزانه به کرونا در استان همچنان صعودی بوده و طی ۲۴ ساعت گذشته این رقم به ۲۶۷ نفر رسیده است.

محمدامین ولی‌زاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد، ۵۲ نفر بیشتر از ۲۴ ساعت پیش از آن است که امیدواریم این روند افزایشی با رعایت پروتکل های بهداشتی توسط شهروندان، ادامه‌دار نباشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کل بستری شدگان مبتلا به کرونا در آذربایجان غربی به ۸۶ نفر رسیده که در این خصوص نیز روند افزایشی را شاهد هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین ۶۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۹ نفر با استفاده از دستگاه ونتیلاتور تنفس می کنند.

ولی‌زاد با اشاره به فوت ۲ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در آذربایجان غربی طی ۲۴ ساعت گذشته افزود: با اضافه شدن این تعداد که شامل یک نفر در هریک از شهرستان های مهاباد و خوی بود، کل فوتی های بیماری کووید ۱۹ در استان به هفت هزار و ۵۸۹ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، تاکنون نزدیک ۳۶۰ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده اند که بیش از ۱۰ درصد مردم استان را شامل می شود.

از کل مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی، حدود ۲.۱ درصد جان خود را از دست داده اند که بیش از ۲ نفر در هر هزار نفر جمعیت استان را شامل می شود.