مشهد-ایرنا-مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: امسال اظهارنامه‌های دریافتی از اشخاص حقیقی در این استان با اجرای برنامه ساماندهی درگاههای پرداخت بانکی و کارت‌خوان‌ها در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۴۸ درصدی دارد.

احمدرضا مدبرنیا روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در طول سال جاری تعداد ۳۵۷ هزار و ۸۲۱ اظهارنامه از سوی صاحبان مشاغل در خراسان رضوی تسلیم شده است، در حالی که پارسال ۲۴۰ هزار و ۹۲۵ اظهارنامه تا پایان مهلت قانونی تسلیم اظهارنامه‌ها به این اداره ارسال شده بود.

وی ادامه داد: در بخش اشخاص حقوقی نیز امسال ۲۱ هزار و ۸۱۴ اظهارنامه اشخاص حقوقی به ادارات مالیات ارسال شده  است، این میزان در سال گذشته ۲۱ هزار و ۵۳۲ فقره اظهارنامه بوده است.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی اظهار کرد: امسال نیز در بخش مستغلات نیز تعداد ۶۸ هزار و ۳۳۳ اظهارنامه صاحبان درآمد املاک اجاری تسلیم شده است، در صورتی که در سال گذشته ۶۸ هزار و ۵۹ اظهارنامه ارسال شده بود.

مدبرنیا  افزود: امسال نیز شاهد رشد قابل توجه مالیات ابرازی مودیان در استان هستیم که به طور یقین اشراف اطلاعاتی سازمان به داده‌ها و اطلاعات مربوط به مبادلات اقتصادی که بیش از هر چیز حاصل ساماندهی دستگاه های کارتخوان بود، بسیار در شکل گیری این وضعیت ایده‌آل موثر بوده است.

وی خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، زمینه برای شفاف‌سازی مبادلات، فعالیت‌های اقتصادی وشناسایی درآمد واقعی مودیان فراهم می‌شود که در نهایت عدالت مالیاتی را در بردارد.