اظهارنامه‌های مالیاتی از سوی اشخاص حقیقی در خراسان رضوی رشد ۴۸ درصدی دارد

مشهد-ایرنا-مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: امسال اظهارنامه‌های دریافتی از اشخاص حقیقی در این استان با اجرای برنامه ساماندهی درگاههای پرداخت بانکی و کارت‌خوان‌ها در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۴۸ درصدی دارد.

احمدرضا مدبرنیا روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در طول سال جاری تعداد ۳۵۷ هزار و ۸۲۱ اظهارنامه از سوی صاحبان مشاغل در خراسان رضوی تسلیم شده است، در حالی که پارسال ۲۴۰ هزار و ۹۲۵ اظهارنامه تا پایان مهلت قانونی تسلیم اظهارنامه‌ها به این اداره ارسال شده بود.

وی ادامه داد: در بخش اشخاص حقوقی نیز امسال ۲۱ هزار و ۸۱۴ اظهارنامه اشخاص حقوقی به ادارات مالیات ارسال شده  است، این میزان در سال گذشته ۲۱ هزار و ۵۳۲ فقره اظهارنامه بوده است.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی اظهار کرد: امسال نیز در بخش مستغلات نیز تعداد ۶۸ هزار و ۳۳۳ اظهارنامه صاحبان درآمد املاک اجاری تسلیم شده است، در صورتی که در سال گذشته ۶۸ هزار و ۵۹ اظهارنامه ارسال شده بود.

مدبرنیا  افزود: امسال نیز شاهد رشد قابل توجه مالیات ابرازی مودیان در استان هستیم که به طور یقین اشراف اطلاعاتی سازمان به داده‌ها و اطلاعات مربوط به مبادلات اقتصادی که بیش از هر چیز حاصل ساماندهی دستگاه های کارتخوان بود، بسیار در شکل گیری این وضعیت ایده‌آل موثر بوده است.

وی خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، زمینه برای شفاف‌سازی مبادلات، فعالیت‌های اقتصادی وشناسایی درآمد واقعی مودیان فراهم می‌شود که در نهایت عدالت مالیاتی را در بردارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha