نادر شریفی روز سهشنبه در حاشیه بازدید فرماندار مراغه از مراحل اجرایی این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: اصلاح این نقطه حادثهخیز مصوب پیش از این با دستور نماینده عالی دولت در شهرستان و مدیرکل راهداری آذربایجانشرقی در دستور کار قرار گرفت.
به گفته وی حدود یک ماه قبل یکهزار و ۹۰۰ کامیون خاکبرداری در این منطقه انجام شد و پس از آنکه مجوز توقف عبور قطارها از روی این پل اخذ شد، عملیات اجرایی در ساعت هشت روز گذشته، دوشنبه آغاز شد.
وی ادامه داد: خاکبرداری تا ساعت حوالی ۱۱ روز گذشته ادامه داشت و برخی اقدامات فنی از جمله زیرسازی نیز توسط پیمانکار به سرعت انجام شد اما بعد از ظهر دیروز ترکیدگی لوله گاز و ریزش دیوارهای کناری وجود داشت که به سرعت کنترل شد.
شریفی به تلاش و حضور شبانهروزی دستاندرکاران اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: عملیات باکسگذاری برای برقراری تردد قطارها طبق برنامه و در موعد مقرر انجام میشود.
وی در مورد موعد هدایت ترافیک از زیر پل نیز بیان کرد: این کار به صورت امانی و با ماشینآلات راهداری انجام، و زیرسازی و آسفالتریزی آن در اسرع وقت طی میشود.
به گزارش ایرنا تعریض تقاطع غیرهمسطح «تازهکند» مراغه که قطار از بالای آن و خودروهای مسیر مراغه -هشترود از زیر آن میگذرد، از حجم قابل توجه فعالیت عمرانی برخوردار بوده و چندین دستگاه اجرایی را درگیر خود کرده است؛ طرحی که عملیات باکسگذاری و بازگشایی مسیر ریلی آن طی کمتر از ۳۶ ساعت به مرحله اجرا گذاشته میشود.
تعطیلی ۲ روزه ایستگاههای قطار مراغه و تبریز از روز گذشته با دستور مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی، فعالیت همزمان دهها دستگاه خودرو سنگین، عملیات خاکبرداری در سطح وسیع، جابجایی خطوط انرژی و آمادهسازی و انتقال سازههای بتنی از حدود یکسال قبل را میتوان بخشی از عملیات عمرانی برای اجرای این طرح عظیم به شمار آورد.