داود اسدیان روز سهشنبه در حاشیه بازدید از مراحل اجرایی این طرح که از آن به عنوان سریعترین طرح عمرانی شهرستان یاد میشود، به خبرنگار ایرنا گفت: عرض کم این پل عامل وقوع سوانح رانندگی در سالهای گذشته بوده و اصلاح این نقطه حادثهخیز علاوه بر مطالبه مردم، از سوی فرمانداری نیز مورد تاکید قرار گرفته بود.
وی به دلایل تاخیر در اجرای این طرح اشاره کرد و ادامه داد: اجرای این پروژه و طرحهای مشابه به طور طبیعی مستلزم فراهمسازی زمینههای لازم از سوی مسئولان محلی، استانی و حتی کشوری است.
وی با بیان اینکه بلیطهای قطار این مسیر از چند ماه قبل فروخته شده بود، اضافه کرد: امروز شاهد این هستیم که هماهنگی لازم برای توقف ۳۶ ساعته عبور قطار از روی پل فراهم و طرح به مرحله اجرا گذاشته شده است.
فرماندار مراغه با قدردانی از مسئولان محلی، استانی و کشوری به ویژه راهداری شهرستان، بیان کرد: ریزش دیوارهها طی روز گذشته و برخورد بیل مکانیکی با لوله گاز میتواسنت زمان اجرای طرح را طولانیتر کند اما حضور به موقع متولیان امر موجب شد تا نه تنها مشکلی در خصوص تامین گاز روستاهای منطقه به وجود نیاید بلکه زمان بندی اجرای طرح نیز رعایت شد.
وی اجرای این طرح را محصول مدیریت متمرکز و همافزایی مسئولان امر عنوان کرد و افزود: طرح مشابهی نیز باید در مسیر روستاهای «کهجوق» و «مغانجیق» این شهرستان اجرایی شود که امیدواریم با توجه به تجربه فعلی، قبل از فصل برداشت محصول سیب که تردد در آن مسیر افزایش مییابد، اجرایی شود.
به گزارش ایرنا تعریض تقاطع غیرهمسطح «تازهکند» مراغه که قطار از بالای آن و خودروهای مسیر مراغه -هشترود از زیر آن میگذرد، از حجم قابل توجه فعالیت عمرانی برخوردار بوده و چندین دستگاه اجرایی را درگیر خود کرده است؛ طرحی که عملیات باکسگذاری و بازگشایی مسیر ریلی آن طی کمتر از ۳۶ ساعت به مرحله اجرا گذاشته میشود.
تعطیلی دو روزه ایستگاههای قطار مراغه و تبریز برای روزهای سوم و چهارم مرداد با دستور مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی، فعالیت همزمان دهها دستگاه خودرو سنگین، عملیات خاکبرداری در سطح وسیع، جابجایی خطوط انرژی و آمادهسازی و انتقال سازههای بتنی از حدود یکسال قبل را میتوان بخشی از مدیریت متمرکز برای اجرای این طرح بزرگ عمرانی به شمار آورد.
نظر شما