اردبیل - ایرنا - رئیس فدراسیون شیعیان آلمان و مسئول گفت‌ و گوی بین ادیان مرکز اسلامی هامبورگ گفت: استان اردبیل به لحاظ تعدد بناهای مذهبی ظرفیت رونق گردشگری مذهبی را دارد.

به‌گزارش ایرنا از میراث‌ فرهنگی اردبیل ، سیدمحمد هادی آل‌حسینی روز چهارشنبه در بازدید از بقعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و موزه باستان‌شناسی اردبیل اظهار کرد: با توجه به وجود بقعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی در این استان که ظرفیتی بزرگ به شمار می‌رود و نیز بناها و فضاهای مذهبی موجود در این منطقه، می‌توان زمینه برای رونق گردشگری مذهبی را در این استان فراهم کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اردبیل در بخش صنایع‌دستی بیان کرد: تولیدات صنعتگران اردبیلی بویژه در بخش تولیدات صنایع دستی داری قابلیت صادرات به کشورهای اروپایی را دارد که در این زمینه تلاش لازم را انجام خواهیم داد.

محمدرضا شایقی ، رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان اردبیل نیز در این بازدید گفت: با توجه به اینکه صنایع‌ دستی تولیدشده توسط صنعتگران اردبیلی تمامی مولفه‌های لازم برای صادرات را دارند ، انتظار می‌رود این مهم جزو اولویت‌های پیگیری رئیس فدراسیون شیعیان آلمان و مسئول گفت‌وگوی بین ادیان مرکز اسلامی هامبورگ قرار بگیرد.

او ظرفیت‌های استان اردبیل را در بخش گردشگری بی‌نظیر برشمرد و افزود: اردبیل در بخش گردشگری مذهبی بناها و فضاهای زیادی دارد که انتظار می‌رود این ظرفیت‌های ویژه برای شیعیان آلمان اطلاع‌رسانی شود تا شاهد حضور هر چه بیشتر گردشگران مذهبی از این کشور در استان باشیم.