رئیس فدراسیون شیعیان آلمان: اردبیل ظرفیت رونق گردشگری مذهبی را دارد

اردبیل - ایرنا - رئیس فدراسیون شیعیان آلمان و مسئول گفت‌ و گوی بین ادیان مرکز اسلامی هامبورگ گفت: استان اردبیل به لحاظ تعدد بناهای مذهبی ظرفیت رونق گردشگری مذهبی را دارد.

به‌گزارش ایرنا از میراث‌ فرهنگی اردبیل ، سیدمحمد هادی آل‌حسینی روز چهارشنبه در بازدید از بقعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و موزه باستان‌شناسی اردبیل اظهار کرد: با توجه به وجود بقعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی در این استان که ظرفیتی بزرگ به شمار می‌رود و نیز بناها و فضاهای مذهبی موجود در این منطقه، می‌توان زمینه برای رونق گردشگری مذهبی را در این استان فراهم کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اردبیل در بخش صنایع‌دستی بیان کرد: تولیدات صنعتگران اردبیلی بویژه در بخش تولیدات صنایع دستی داری قابلیت صادرات به کشورهای اروپایی را دارد که در این زمینه تلاش لازم را انجام خواهیم داد.

محمدرضا شایقی ، رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان اردبیل نیز در این بازدید گفت: با توجه به اینکه صنایع‌ دستی تولیدشده توسط صنعتگران اردبیلی تمامی مولفه‌های لازم برای صادرات را دارند ، انتظار می‌رود این مهم جزو اولویت‌های پیگیری رئیس فدراسیون شیعیان آلمان و مسئول گفت‌وگوی بین ادیان مرکز اسلامی هامبورگ قرار بگیرد.

او ظرفیت‌های استان اردبیل را در بخش گردشگری بی‌نظیر برشمرد و افزود: اردبیل در بخش گردشگری مذهبی بناها و فضاهای زیادی دارد که انتظار می‌رود این ظرفیت‌های ویژه برای شیعیان آلمان اطلاع‌رسانی شود تا شاهد حضور هر چه بیشتر گردشگران مذهبی از این کشور در استان باشیم. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha