مهاباد - ایرنا - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان گفت: هنرمندان بوکانی در هفتمین جشنواره بین‌الملل فرهنگ و هنر اقوام کشور ارمنستان با کسب عناوین مختلف، خوش درخشیدند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این جشنواره در کشور ارمنستان و شهر «تراسخ گادزو» با حضور هنرمندان بیش از ۱۱ کشور جهان و ۱۶ گروه هنری برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جشنواره هنرمندان بوکانی «رابر یوسف خانی، امید دباغی و کریم صالحی» در بخش آواز و موسیقی حضور داشتند.

احمدی اضافه کرد: در این دوره از جشنواره هنرمندان بوکانی توانستند دیپلم افتخار جشنواره، مقام نخست و جایزه ویژە هیات داوران برای حفاظت از اصالت فرهنگ و لباس را از آن خود کنند.

وی افزود: هنرمندان بوکانی علاوه بر آن مقام دوم تیمی و مقام اول بخش موسیقی این دوره از جشنواره را کسب کردند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان یادآور شد: در این جشنواره از رابر یوسف خانی به عنوان بهترین صدا و پدیده جشنواره جایزه بزرگ جشنواره فرهنگ و اقوام کشور ارمنستان را از آن خود کرد.

رابر یوسف خانی نیز در خصوص جشنواره هفتم کشور ارمنستان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این جشنواره با حضور اقوام از ۱۱ کشور جهان حضور داشتند و جشنواره در سطح بسیار بالایی برگزار شد.

وی گفت: هنرمندان اقوام مختلف که در این جشنواره حضور پیدا کرده بودند دارای توانایی خاص وبا قدرت تمام حاضر بودند.

«امید زارعی» هنرمند توانای بانه‌ای، عضو انجمن آئینی - سنتی هه لپه رکی استان کردستان و مسوول گروه هنری هه لپه رکی بانه بعنوان داور هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگ و هنر ملل در کشور ارمنستان انتخاب شده بود.

هفتمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و هنر ملل و اقوام کشور ارمنستان هفته گذشته در این کشور برگزار شد.