۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۳۲
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 84832212
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برترین‌های جشنواره سراسری تئاتر خیابانی شهروند در لاهیجان معرفی شدند

رشت - ایرنا - یازدهین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی شهروند، با معرفی نمایش‌های برتر در شهرستان لاهیجان گیلان پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اجرای جشنواره یاد شده با مجوز رسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد گیلان ، مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شهرداری و شورای اسلامی شهرستان لاهیجان به مدت سه روز برگزار شد که پس از بررسی داوران بازبین، ۱۲ اثر هنری در بخش مسابقه ، سه اثر در بخش جنبی و پنج کار در بخش کودک از میان ۱۶۶ اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره پذیرفته شدند که مجید صالحی، شهرام کرمی و فاتح بادپروا از بازیگران و هنرمندان مطرح کشور به عنوان داوران بخش مسابقه معرفی شدند.

تعداد ۲۰ اثر هنری یادشده یازدهمین جشنواره سراسرسی تئاتر خیابانی به مدت سه روز در پارک بعثت، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، حاشیه استخر، پارک رفتگر ، بوستان هنر و پارک گلهای شهرستان لاهیجان به نمایش گذاشته شد.

نمایش رنکینگ و شهر آرزوها از اصفهان ، کی از همه قویتره از لاهیجان ، تصمیم با شما از آستانه اشرفیه ، صدرحمت به عشقهای قدیمی از بوکان، آقای «ف» و خانم «شین» از اصفهان ، هشت خان از تهران، واکسیاه از تفرش ، عقیق سرخ از لاهیجان و نمایش رونمایی از ایلام در یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی به اجرا گذاشته شد.

همچنین نمایش تندیس از تهران ، رحیل از کرمان ، ۳۷۰ شهروند نمونه از اصفهان ، مشت‌حسن خری داشت از لاهیجان، به یک کارگر ساده نیازمندیم از رشت ، لیگ جهانی از آبادان، عبدو از بندرانزلی، یک روز مخصوص از ملایر، گرگ مجازی از تبریز ، ساده اما کاربردی از آستانه اشرفیه و یوکا پدی از تهران، دیگر نمایش‌هایی است که در جشنواره سراسری تئاتر خیابانی لاهیجان به اجرا در آمد.

دبیر اجرایی این همایش روز دوشنبه در حاشیه مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: بنا به نظر داوران نمایش خیابانی و اعلام نتایج از سوی آنان، «قدرت» که توسط کودکان «سندروم داون» اجرا شد، به عنوان اجرای ویژه مورد تقدیر قرار گرفت.

محمدصادق حسنی افزود: در بخش منتخبان کودک ، سمیه منجم برای نمایش «کی از همه قوی تره» از لاهیجان در بخش طرح و ایده با عنوان بهترین اثر تقدیر شد، مهدی حبیبی با نمایش «یک روز به خصوص» از ملایر جایزه بهترین کارگردانی یازدهمین دوره جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان را از آن خود کرد.

وی گفت: همچنین هیام احمدی بازیگر نمایش رنگینک و شهر آرزوها از اصفهان جایزه بهترین بازیگر زن را کسب کرد، فرامرز غلامیان برای نمایش همین نمایش عنوان بهترین بازیگر مرد را کسب کرد و هیات داوران از هوراد حبیبی برای بازی نمایش «یک روز بخصوص» از ملایر تقدیر کردند.

دبیر جشنواره سراسری تئاتر خیابانی شهروند ادامه داد: در بخش موسیقی، لوح افتخار و جایزه نقدی نفر سوم به «ماهان خوش طبع» برای نمایش «به یک کارگر ساده نیازمند نیستیم» از رشت رسید، لوح افتخار و جایزه نقدی نفر دوم به «نوید لاهیجی» برای نمایش «مشتی حسن خری داشت» از لاهیجان رسید و تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بخش موسیقی نیز «محمد نادری» برای نمایش «هشت خان» از تهران و «عقیق» از لاهیجان رسید.

حسنی اضافه کرد: در بخش طراحی فضا نیز، هیات داوران لوح افتخار و جایزه نقدی به «محمد رادمهر» برای نمایش «۳۷۰ شهروند نمونه» از اصفهان تقدیم شد و در بخش طراحی لباس نیز، لوح افتخار و جایزه نقدی به «معین خلیل» برای نمایش «هشت خان» از تهران رسید.

معرفی بهترین بازیگران 

صادق حسنی بیان کرد: در بخش معرفی بهترین بازیگر زن ، لوح افتخار و جایزه نقدی نفر سوم به «آرزو جعفری» برای نمایش «رحیل» از کرمان رسید، لوح افتخار و جایزه نقدی نفر دوم به «نازیلا امینی» برای نمایش «صد رحمت به عشق‌های قدیمی» از بوکان تعلق گرفت و تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن جشنواره تئاتر شهروند نیز «نجمه مهرابی» برای نمایش «هشت خان و عقیق سرخ» اهدا شد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش انتاخب بهترنی بازیگر مرد نیز، لوح افتخار و جایزه نقدی نفر سوم به صورت مشترک به «حسن همتی» برای نمایش «رونمایی» از ایلام و «مالک آبسالان» برای نمایش تندیس» از دهلران و «میثم سرآبادانی» برای نمایش «واکسیاه» از تفرش رسید.

وی اظهار داشت: لوح افتخار و جایزه نقدی نفر دوم به صورت مشترک به «حسین رفعتی» برای نمایش «به کارگر ساده نیازمند نیستیم» از رشت و «احمد شریفی» برای نمایش «عقیق سرخ» از لاهیجان رسید و تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان به «محمد قدیمی» برای نمایش «هشت خان» از تهران رسید.

بهترین کارگردان

وی در گفت گفت: در بخش انتاخب بهترین کارگردان نیز، لوح افتخار و جایزه نقدی نفر سوم به «امیر امینی» برای نمایش «عقیق سرخ» از لاهیجان رسید، لوح افتخار و جایزه نقدی نفر دوم به «علی بیداوسی» برای نمایش «مشتی حسن خری داشت» از لاهیجان اهدا شد و تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی جشنواره نیز به «مجتبی خلیلی» برای نمایش «هشت خان» از تهران رسید.

دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان در خاتمه بیان کرد: در بخش طرح و ایده به صورت مشترک از «حیدر رضایی» برای نمایش «هشت خان» از تهران و «مهسا افتحی» برای نمایش «واکسیاه» از تفرش تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha