مشهد- ایرنا- سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: نیروهای این جمعیت در استان برای مواجهه با بروز سیل احتمالی و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان ناشی از این حادثه از آمادگی کامل برخوردارند.

سیدرسول زارع روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به هشدار اعلام شده از سوی اداره کل هواشناسی استان بخصوص در مناطق شمالی استان، میزان آمادگی در شهرستان هایی از جمله درگز، کلات، قوچان و چناران در سطح عالی قرار دارد تا بتوان در صورت وقوع شرایط اعلامی در تمام جهات از جمله تجهیزات و نیروی امدادی پاسخگوی نیاز مردم بود.

وی ادامه ادامه داد: علاوه براین اگرچه هشدار سیل و بارندگی برای مناطق جنوبی استان نداشته ایم اما امروز با هدف افزایش آمادگی نیروهای هلال احمر برای امدادرسانی در حوادث سیلاب در مناطق جنوبی استان نیز مانور امداد و نجات سیلاب در ۶ شهرستان تربت‌حیدریه، بجستان، گناباد، مه‌ولات، کاشمر و بردسکن برگزار شد.

سرپرست معاونت امداد و نجات هلال احمر خراسان رضوی اظهار کرد: در قالب این مانور همزمان ۴۵ امدادگر و نجاتگر تخصصی با کلیه تجهیزات مورد نیاز آمادگی خود را برای امدادرسانی در سیلاب به روزرسانی کرده و چالاکی خود را افزایش دادند.

زارع با بیان اینکه نیمی از شهرستانهای استان دارای تیم سیلاب هستند، ادامه داد: در صورت وقوع حادثه، نیروهای عملیاتی و پاسخگو نیز علاوه بر نیروهای امدادی کشیک، فراخوان شده و به منطقه وقوع حادثه اعزام می‌شوند.

وی گفت: هم اکنون ۳۴ پایگاه امداد و نجات شامل ۲۸ پایگاه جاده‌ای ثابت و ۶ پایگاه موقت با آمادگی کامل به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی نیاز مردم خراسان رضوی در صورت وقوع حوادث احتمالی هستند.