۱ دی ۱۳۹۱، ۲۳:۵۹
کد خبر: 80466126
T T
۰ نفر
امدادگران هلال احمر 169 حادثه ديده انواع حوادث را در سراسر كشور نجات دادند

تهران - رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر اعلام كرد، در 15 ساعت گذشته و با تلاش نيروهاي امدادگر و نجاتگر هلال احمر 169 حادثه ديده انواع حوادث طبيعي، غير طبيعي و انسان ساخت در سراسر كشور از سوي نيروهاي ياد شده نجات يافتند.

'محمود مظفر' شامگاه جمعه با تشریح آخرین اقدامات انجام شده از سوی گروه های امدادرسان هلال احمر در پوشش سریع به حادثه دیدگان انواع حوادث و سوانح بوقوع پیوسته در سراسر كشور در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: بارش شدید باران كه از پنجشنبه شب در شهرهای دزفول، اندیمشك، مسجد سلیمان، بهبهان و گتوند استان خوزستان آغاز شده بود مشكلاتی را برای ساكنان این شهرها و عشایر ساكن در مناطق یاد شده را موجب شده بود.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: با اعلام وضعیت اضطراری عمومی از سوی مسوولین دخیل در امر مدیریت بحران استان خوزستان بلافاصله نیروهای امدادی هلال احمر استان به حالت آماده باش امدادی در آمده و با قید فوریت های امدادرسانی برای كمك به حادثه دیدگان و گرفتاران از سیلاب به مناطق یاد شده اعزام شدند.

وی اظهار داشت: در نخستین عملیات نجات كه از سوی گروه های تخصصی امداد و نجات در سیلاب هلال احمر انجام شد نیروهای یاد شده با كسب خبر در محاصره قرار گرفتن 20 خانوار از عشایر منطقه حاشیه شهرك امام رضا (ع) در مسیر جاده سبزآب شهرستان اندیمشك آنان را كه در محاصره سیل قرار داشتند را نجات دادند.

مظفر اضافه كرد: این عشایر كه به همراه خانواده های خود در 20 چادر زندگی می كردند به دلیل بارندگی 24 ساعت گذشته در سیل گرفتار شده بودند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: در عملیات دوم نجات نیز امدادگران گروه های واكنش سریع جمعیت هلال احمر شهرستان دزفول توانستند در دو عملیات موفق نجات 12 نفر دیگر از عشایر كه در مسیر سیلاب گرفتار شده بودند را سلامت نجات دهند.

به گفته مظفر، هشت نفر از عشایر كه به همراه دام های خود به بیشه عباس آباد در جنوب دزفول رفته بودند در میان سیلاب گرفتار شدند كه از سوی نیروهای امدادی اعزامی به منطقه یاد شده به وسیله قایق نجات پیدا كردند.

وی افزود: همچنین در ادامه این عملیات چهار نفر از كشاورزان روستای زاویه مشعلی بخش مركزی دزفول نیز كه در میان سیلاب گرفتار شده با سرعت عمل نیروهای امدادی از غرق شدن در سیلاب نجات یافتند.

وی اظهار داشت: همچنین امدادگران هلال احمر در ادامه روند امدادرسانی در سایر نقاط كشور به 65 سرنشینان 20 خودروی گرفتار در برف و كولاك محور مواصلاتی الیگودرز به اصفهان نیز خدمات پایه و اولیه امداد و نجات، اسكان و تغذیه اضطراری داده و با بستن زنجیر چرخ و توزیع بسته های غذایی شرایط اضطراری پیچیده آنها را در پایگاه های امداد و نجات جاده ای اسكان اضطراری و موقت دادند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: امدادگران هلال احمر همچنین در 15 ساعت گذشته دو سانحه واژگونی اتوبوس در كیلومتر 50 قم به سلفچگان و كیلومتر 30 ارومیه به مهاباد را پوشش امدادی دادند كه در این دو سانحه رانندگی و ترافیكی 72 نفر از مصدومان از خدمات امداد، نجات، رهاسازی، انتقال به مراكز درمانی مجهز تر،اسكان و تغذیه اضطراری امدادگران هلال احمر برخوردار شدند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از تمامی هموطنان و افراد گرفتار و مضطر در تمامی حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت خواست، در صورت وقوع حوادث با شماره تلفن 147، مركز پاسخگویی اضطراری سازمان امداد و نجات تماس بگیرند.

اجتمام(4)**7029 **1488 ** 3404
۰ نفر