تهران - ایرنا - اعضای شورای اسلامی شهر تهران، یک فوریت لایحه «مجوز هزینه کردن شهرداری تهران برای مشارکت در برگزاری مراسم اربعین حسینی سال ۱۴۰۱» را تصویب کردند.

به گزارش ایرنا اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در جریان هشتاد و دومین جلسه خود بررسی لایحه «مجوز هزینه کردن شهرداری تهران برای مشارکت در برگزاری مراسم اربعین حسینی برای سال ۱۴۰۱» را در دستور کار قرار دادند.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره این لایحه گفت: هر ساله شهرداری تهران به برگزاری این آیین کمک می‌کند.

وی ادامه داد: هر ساله شاهد بودیم که مدیران شهرداری بدون هیچ چشمداشت و بدون دریافت اضافه کار و حق ماموریت در مراسم اربعین حضور یافته و به ارائه خدمات می‌پرداختند.

وی افزود: این حضور داوطلبانه بوده و باید افتخار کنند که چنین موهبتی نصیب آنها شده است.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در نهایت این لایحه را با ۱۹ رأی تصویب کردند.

 همچنین اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز خود، بررسی لایحه مجوز شهرداری برای هزینه‌کرد و برگزاری رویداد عطر سیب را در دستور کار قرار دادند.

نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای تهران در این باره انتقاد کرد و گفت: رویداد عطر سیب، یک رویداد مناسبتی است و هر سال تکرار می شود.

وی گفت: امسال این رویداد از دوم تا نهم مرداد برگزار شده و اینکه لایحه پس از برگزاری این رویداد ارائه شود، جای تذکر دارد.

حبیب کاشانی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: به دنبال این بودیم که در کنار هیئت‌های مذهبی باشیم؛ ما و شهرداری در بودجه سال ۱۴۰۱ از این موضوع غفلت کردیم و بودجه آن پیش‌بینی نشد اما برای اینکه روال رویداد طی شود و هزینه‌ها اختصاص یابد، پیشنهاد می‌شود که به یک فوریت طرح رأی داده شود تا خلأ قانونی برای این نمایشگاه وجود نداشته باشد.

ناصر امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران هم با تأیید سخنان معدنی پور اظهار داشت: همه کسانی که در عطر سیب سال‌های گذشته دستور هزینه‌کرد، دادند در سازمان بازرسی کل کشور دارای پرونده هستند.

وی گفت: دلیل این موضوع این بود که سازمان بازرسی اعلام کرده است، این مدیران بدون مجوز شورای اسلامی شهر هزینه کرده‌اند.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با تأکید بر اینکه باید زودتر این لایحه به شورا ارائه می شد، یادآور شد که ما آغازگر این رویداد بودیم و باید کمک کنیم که مسائل رفع شود.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران این لایحه را با ۱۹ رأی تصویب کردند.

نام زنان شهید بر معابر پایتخت
اعضای شورای اسلامی شهر تهران همچنین در جریان جلسه امروز خود، سیزدهمین صورت جلسه کمیسیون نامگذاری شورا را بررسی و تغییر نام ۱۷ معبر و یک پل را بررسی کردند.

نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران گفت: برخی نام‌های بانوان استفاده شده در این نامگذاری‌ها به عنوان بانوان شاخص به درخواست سازمان آثار و ارزش‌های دفاع مقدس بوده است.

وی ادامه داد: بر این اساس، پل بدون نام در منطقه ۲ به عنوان پل شهید اکبر پور سرابی نامگذاری شد.

معدنی پور توضیح داد که تغییر نام کوچه امیر به شهید علیرضا مهاجری در منطقه ۳ تهران، تغییر نام کوچه خوشبختی به شهیده انیس نوری، تغییر نام خیابان یکم به نام شهیده نسرین افضل، تغییر نام خیابان سوم به نام شهید فاطمه فاتحی، تغییر نام خیابان پنجم به نام شهیده شهناز حاجی شاه، تغییر نام خیابان هفتم به نام شهیده زینب کسایی، تغییر نام خیابان نهم به نام شهیده سهام خیام، تغییر نام خیابان یازدهم به نام شهید عصمت پورانوری، تغییر نام خیابان سیزدهم به نام شهیده طاهره هاشمی، تغییر نام خیابان پانزدهم به نام شهیده فرشته پاخویشی در منطقه ۶ تهران در کمیسیون رأی آورد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران همچنین تغییر نام خیابان نیرو به نام شهدای عشایر در منطقه ۷ تهران را از دیگر مصوبات کمیسیون نامگذاری عنوان کرد.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران، صورتجلسه کمیسیون نامگذاری را تصویب کردند.

ادامه دارد...