تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵

گرگان - ایرنا - روابط عمومی سپاه نینوای گلستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مردم شهیدپرور این استان در چهارمین روز ماه محرم از پیکر شهدای تازه تفحص‌شده در منطقه خان‌طومان سوریه استقبال می‌کنند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از سپاه نینوا، مراسم استقبال و وداع با پیکر این پنج شهید ساعت ۱۳ و همزمان با اقامه نماز ظهر و عصر در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه نینوا واقع در گرگان برگزار خواهد شد.

پیکر شهیدان عبدالله اسکندری، رحیم کابلی، مصطفی تاش‌موسی، عباس آسمیه و حجت‌الاسلام محمدامین کریمیان چند روز قبل در منطقه خان طومان سوریه کشف و پس از آزمایشات دی‌ان‌ای مورد شناسایی قرار گرفت.

براساس این گزارش پیکر این شهدا پس از ورود به گلستان ساعت ۱۱ در شهرستان علی‌آبادکتول مورد استقبال قرار خواهند گرفت و سپس تشییع و بعد از آن به گرگان منتقل می‌شود.

مراسم وداع و تشییع پیکر این شهیدان دوشنبه شب در جوار بارگاه امام رضا ع برگزار شده بود و امشب مراسم وداع با این شهیدان در بابل برگزار می‌شود.

مراسم تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده خان‌طومان عصر پنجشنبه در میدان امام حسین (ع) تهران برگزار و سپس برای خاکسپاری به زادگاه‌شان در مازندران، البرز و فارس منتقل خواهد شد.

همسر شهید رحیم کابلی یکی از این پنج شهید تازه تفحص‌شده از اهالی روستای پیچک محله شهرستان علی‌آبادکتول در استان گلستان است.