۱۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۵۰
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 84842263
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استقبال باشکوه گلستانی‌ها از مسافران خان‌طومان

۱۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۵۰
کد خبر: 84842263
استقبال باشکوه گلستانی‌ها از مسافران خان‌طومان

گرگان - ایرنا - پیکر پنج شهید تازه تفحص‌شده منطقه خان‌طومان سوریه ظهر امروز سه‌شنبه با استقبال باشکوه مردم انقلابی شهرستان‌های علی‌آبادکتول و گرگان تشییع و به سمت زادگاهشان بدرقه شد.

به گزارش ایرنا، پیکر پاک این شهدا از ساعت ۱۱ صبح امروز وارد علی‌آبادکتول شد و پس از استقبال مردم علی‌آباد و وداع مردم روستای پیچک‌محله با شهیدان، پیکرهای مطهر شهدا وارد گرگان شد.

در مراسم استقبال از پیکر پاک این شهدای مدافع حرم که از حسینیه ثارالله (ع) تا میدان شهرداری گرگان ادامه داشت، مردم با چشمانی اشک آلود و سردادن شعار "شهدا شرمنده ایم و شهدا راهتان را ادامه خواهیم داد" حضوری به‌یادماندنی داشتند.

مرد و زن، پیر و جوان و کودکان خردسال گلستانی به استقبال شهدا آمدند تا مراتب قدرشناسی خود را از این سبک بالان عاشق که جانانه در راه دفاع از حرم زینب (س) جانشان را هدیه کرده بودند قدرشناسی کنند.

زهرا کریمی مادر ۶۰ ساله‌ای که با چشمان اشک‌بار منتظر ورود پیکر شهدای خان‌طوفان بود به ایرنا گفت: شهدا را هیچ وقت تنها نمی گذاریم و بخاطر این شهدا ایران اسلامی در آرامش به‌سر می‌برد.

وی افزود:هدف شهدا حمایت کردن از اسلام، مسلمانان جهان و ایران، پشتیبانی از حرم حضرت زینب (س) بود که امیدواریم فرزندان کشورم این مسیر را ادامه دهند.

خانمی که بغض گلویش را گرفته بود و با دیدن کاروان شهدا بی صدا در گوشه‌ای اشک می‌ریخت گفت: شهید کابلی را می‌شناسم . او فردی خاص، مخلص و مرد عمل بود و خداوند ایشان را انتخاب کرد.

وی افزود: این شهید آرزوی شهادت داشت و خدمت و احترام به خانواده شهدا را تا آخرین لحظه فراموش نکرد.

این خانم جوان که مایل بود گمنام مطالبش ذکر شود گفت: شهید کابلی دوست داشت همانند مادرش حضرت زهرا (س) گمنام باشد.

سیدمرتضی بیردانی جوان ۳۸ ساله گرگانی هم گفت: اهداف بزرگ و آسمانی شهدا احیای دین اسلام و حفظ الگوهای دینی جامعه بود که اگر این مسیر را ادامه  دهیم به تعالی می رسیم.

این پدر جوان که همراه فرزند کوچکش در این مراسم حضور داشتند افزود: دعا می‌کنم ما و فرزندانمان در مسیر شهدا قدم برداریم و به فرزندانمان ایثار و گذشت را انتقال دهیم.

پیکر شهیدان عبدالله اسکندری، رحیم کابلی، مصطفی تاش‌موسی، عباس آسمیه و حجت‌الاسلام محمدامین کریمیان چند روز قبل در منطقه خان‌طومان سوریه کشف شد و پس از آزمایشات دی‌ان‌ای مورد شناسایی قرار گرفت.

مراسم وداع و تشییع پیکر این شهیدان دوشنبه شب در جوار بارگاه امام رضا ع برگزار شده بود.

مراسم تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده خان‌طومان عصر پنجشنبه در میدان امام حسین (ع) تهران برگزار و سپس برای خاکسپاری به زادگاه‌شان در مازندران، البرز و فارس منتقل خواهد شد.

همسر شهید رحیم کابلی یکی از این پنج شهید تازه تفحص‌شده از اهالی روستای پیچک محله شهرستان علی‌آبادکتول در استان گلستان است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha