شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با قدردانی از همراهی و همکاری مردم در مواجهه با سیلاب اخیر، گفت: اگر همکاری مردم نبود خسارت‌های جانی و مالی بیشتری شکل می‌گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز سه‌شنبه در نشست با معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران، اظهار داشت: قبل از وقوع سیلاب اطلاع‌رسانی گسترده‌ای از طریق رسانه‌ها به مردم انجام گرفت و این مهم سبب شد تا مسوولان و همچنین مردم برای مواجهه با این رخداد آمادگی داشته باشند و در حین و بعد از وقوع سیلاب نیز مردم همکاری و همدلی خوبی با مسوولان در مدیریت حادثه داشتند.

وی تصریح کرد: دشمن تلاش کرد تا از این حادثه برای ایجاد شکاف بین مردم سوءاستفاده کند اما بصیرت و هوشیاری و همدلی مردم مانع از تحقق اهداف شوم دشمن شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اکنون به کمک گروه‌های جهادی، هیات‌های مذهبی و گروه‌های مردمی کمک به حادثه‌دیدگان و خارج کردن گل و لای از خانه‌های مسکونی به ویژه در روستای بارده در حال انجام است.

حیدری تصریح کرد: سیلاب در یک ساعت اول در استان مدیریت شد و با تقسیم وظایف بین دستگاه‌های ستادی و امدادی سبب شد تا از شکل‌گیری خسارت‌های بیشتر جلوگیری شود.

وی افزود: به جز ۲ مورد مفقودی، بحران سیل در استان خسارت جانی نداشت اما خسارت‌هایی به زیرساخت‌ها، زمین‌های کشاورزی و مزارع، خودروها و خانه‌های مسکونی وارد کرده که با انجام ارزیابی‌های کارشناسی تلاش می‌شود تا در کوتاه‌ترین زمان برآورد و به مدیریت بحران کشور اعلام شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: پس از طرح خسارت‌های ناشی از سیلاب در هیات دولت و تصویب آن فرایند اختصاص اعتبار برای جبران خسارت‌ها آغاز می‌شود.

حیدری از تامین نیازهای فوری مردم و به ویژه عشایر استان خبر داد و گفت: توزیع چادر، مواد غذایی و نیازهای ضروری در بین مردم حادثه‌دیده در حال انجام است و امید می‌رود بتوان در کوتاه‌ترین زمان خسارت‌های وارده بر آنها را جبران کنیم.

به گزارش ایرنا، سیلاب تابستانی مانسون از روز چهارشنبه هفته گذشته چهارمحال و بختیاری را تحت تاثیر خود قرار داد و منجر به وقوع سیلاب و وضعیت بحرانی در تمامی شهرستانهای این استان شد و خسارت‌های بسیاری به بار آورده است.

بر اساس پیش‌بینی هواشناسی سامانه بارشی فصلی تا روز سه‌شنبه در این استان فعال است‌.