۱۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۵۱
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84841936
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار چهارمحال و بختیاری: همکاری مردم در کاهش خسارت‌های سیل نقش موثری ایفا کرد

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با قدردانی از همراهی و همکاری مردم در مواجهه با سیلاب اخیر، گفت: اگر همکاری مردم نبود خسارت‌های جانی و مالی بیشتری شکل می‌گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز سه‌شنبه در نشست با معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران، اظهار داشت: قبل از وقوع سیلاب اطلاع‌رسانی گسترده‌ای از طریق رسانه‌ها به مردم انجام گرفت و این مهم سبب شد تا مسوولان و همچنین مردم برای مواجهه با این رخداد آمادگی داشته باشند و در حین و بعد از وقوع سیلاب نیز مردم همکاری و همدلی خوبی با مسوولان در مدیریت حادثه داشتند.

وی تصریح کرد: دشمن تلاش کرد تا از این حادثه برای ایجاد شکاف بین مردم سوءاستفاده کند اما بصیرت و هوشیاری و همدلی مردم مانع از تحقق اهداف شوم دشمن شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اکنون به کمک گروه‌های جهادی، هیات‌های مذهبی و گروه‌های مردمی کمک به حادثه‌دیدگان و خارج کردن گل و لای از خانه‌های مسکونی به ویژه در روستای بارده در حال انجام است.

حیدری تصریح کرد: سیلاب در یک ساعت اول در استان مدیریت شد و با تقسیم وظایف بین دستگاه‌های ستادی و امدادی سبب شد تا از شکل‌گیری خسارت‌های بیشتر جلوگیری شود.

وی افزود: به جز ۲ مورد مفقودی، بحران سیل در استان خسارت جانی نداشت اما خسارت‌هایی به زیرساخت‌ها، زمین‌های کشاورزی و مزارع، خودروها و خانه‌های مسکونی وارد کرده که با انجام ارزیابی‌های کارشناسی تلاش می‌شود تا در کوتاه‌ترین زمان برآورد و به مدیریت بحران کشور اعلام شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: پس از طرح خسارت‌های ناشی از سیلاب در هیات دولت و تصویب آن فرایند اختصاص اعتبار برای جبران خسارت‌ها آغاز می‌شود.

حیدری از تامین نیازهای فوری مردم و به ویژه عشایر استان خبر داد و گفت: توزیع چادر، مواد غذایی و نیازهای ضروری در بین مردم حادثه‌دیده در حال انجام است و امید می‌رود بتوان در کوتاه‌ترین زمان خسارت‌های وارده بر آنها را جبران کنیم.

به گزارش ایرنا، سیلاب تابستانی مانسون از روز چهارشنبه هفته گذشته چهارمحال و بختیاری را تحت تاثیر خود قرار داد و منجر به وقوع سیلاب و وضعیت بحرانی در تمامی شهرستانهای این استان شد و خسارت‌های بسیاری به بار آورده است.

بر اساس پیش‌بینی هواشناسی سامانه بارشی فصلی تا روز سه‌شنبه در این استان فعال است‌.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha