اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل با اشاره به اهمیت سرعت‌بخشی به اجرای طرح جهش تولید مسکن، بر لزوم انجام اقدامات و تمهیدات لازم برای کاهش هزینه تمام‌شده برای مردم در مناطق مختلف این استان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از استانداری اردبیل، سیدحامد عاملی روز شنبه در نشست شورای مسکن استان اظهار کرد: مسئولان دستگاه‌های خدمات‌رسان در اجرای طرح جهش تولید مسکن هزینه‌های موردنیاز برای اجرای انشعابات خدماتی را احصا کنند تا هزینه باقی‌مانده بعد از کسر مبلغ مقرر در قانون برای متقاضیان از محل دیگر تامین شود.

وی افزود: با توجه به وضعیت کنونی در خصوص افزایش مبلغ اجاره واحدهای مسکونی، تسریع در اجرای این طرح و واگذاری آن، گامی برای کاهش هزینه‌های مردم است.

استاندار اردبیل ادامه داد: تخفیف‌های لحاظ‌ شده در قانون برای مشارکت نظام مهندسی، شهرداری و سایر دستگاه‌ها برای اجرای این طرح باید اعمال شود که همکاری حوزه‌های مرتبط در این راستا ضروری است.

عاملی سرعت‌بخشی در صدور مجوزها از سوی دستگاه‌های مختلف را مهم دانست و خاطرنشان کرد: سرعت‌ بخشی موجب استفاده بهینه از فرصت فصل کاری در احداث واحدهای مسکن می‌شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: تعامل موثر بین دستگاه مجری و بانک مسکن در خصوص اعلام شماره ثبتی واحدها برای پرداخت تسهیلات حائز اهمیت بوده و باید به ابلاغ‌های قانونی در این خصوص توجه شود.

وی ادامه داد: در استان اردبیل سالانه ۱۵ هزار واحد مسکن و تا چهار سال آینده ۶۰ هزار واحد مسکن احداث می‌شود.

استاندار اردبیل گفت: انتخاب زمین، دسترسی سریع به زیرساخت‌ها، پیش‌بینی فضا برای کاربری‌های مختلف عمومی، خیابان و فضای سبز از جمله موارد مهمی است که باید مد نظر دستگاه‌های متولی قرار بگیرد.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل نیز در این نشست گفت: با توجه به اهمیت موضوع مسکن، پیگیری هفتگی فرمانداران برای سرعت‌بخشی به اجرای طرح جهش تولید مسکن در شهرستان‌ها لازم است.

وی افزود: همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان در اجرای انشعابات به نرخ مقرر در قانون جهش تولید مسکن مورد تأکید است چراکه این اقدام موجب کاهش هزینه تمام‌شده واحدها برای مردم می‌شود.

طرح جهش تولید مسکن از سوی دولت و با هدف خانه‌دار کردن اقشار جامعه در سال جاری ارائه شده و هدف نهایی آن ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال آینده در کشور می‌باشد.

بر اساس این گزارش سقف تسهیلات مسکن بر اساس مناطق مختلف شهری و روستایی اعلام شده و قرار بر این است که تسهیلات این پروژه بر اساس قیمت تمام شده مسکن در مناطق مختلف تعیین شود.

سقف وام جهش تولید مسکن در کلانشهرهای بالای یک میلیون نفر ۴۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است، همچنین سقف وام در روستاها ۲۵۰ میلیون تومان است.

در استان اردبیل در قالب جهش تولید مسکن ۸۰ هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود که در مرحله اول ساخت ۵ هزار واحد از آن آغاز شده است.