استاندار اردبیل: نیازهای پیمانکاران نهضت ملی مسکن به سرعت احصا و تامین شود

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل بر لزوم احصا و تامین نیازمندی‌های زیرساختی پیمانکاران بخش خصوصی و بنیاد مسکن این استان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا ، سیدحامد عاملی در جلسه شورای مسکن استان اظهار کرد: احداث مسکن در گردش اقتصادی ، خانه‌دار شدن اهالی و ایجاد اشتغال در حوزه ساخت‌وساز دارای اهمیت بوده و دستگاه‌های مرتبط باید برای احصا و تامین نیازمندی‌های زیرساختی پیمانکاران بخش خصوصی و بنیاد مسکن استان تلاش و اهتمام ویژه داشته باشند.

وی افزود: با توجه به واریز وجه و آورده متقاضیان و همچنین تسهیلات بانکی قرارداد شده، باید بهره‌برداری از این آورده برای اجرای واحدها در مورد مقرر تسریع شود چرا که این اقدام در استفاده بهینه از نقدینگی افراد برای احداث واحدها پیش از بروز تورم در حوزه مصالح حائز اهمیت است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: با توجه به مشارکت بانک‌ها در پرداخت تسهیلات برای اجرای طرح جهش ملی مسکن،باید اقدامات اداری و انعقاد قراردادها در کمترین زمان انجام شود وضروریتهای اجرایی از مرکز کشور پیگیری شود.

عاملی همچنین با اشاره به اجرای صنعتی تعدادی از واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در مشگین‌شهر و اردبیل، گفت: با توجه به تجربه موفق این روش و سرعت‌بخشی به اجرای پروژه‌ها و استقبال از آن، لازم است نیازمندی‌های زیرساختی برای احداث این واحدها از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان تامین شود.

وی اظهار کرد: تجهیز کارگاه‌های پیمانکاران اعم از بخش خصوصی و بنیاد مسکن مورد تاکید بوده و حضور پیمانکاران در جلسات برای رصد مستمر اجرای پروژه‌ها یک ضرورت است.

استاندار اردبیل همچنین در نشست هماهنگی احداث ۵۰۰۰ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن، خواستار تسریع در روند اجرای فونداسیون ۳۰۰۰ واحد از واحدهای مسکونی در دست احداث بنیاد مسکن و تکمیل این تعداد تا پایان اردیبهشت ماه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha