همدان- ایرنا- مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر گفت: یک خانواده ساکن در شهر ازندریان(توابع شهرستان ملایر) به حرمت ایام سوگواری عاشورا و شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) از قصاص قاتل فرزند خود(پس از پنج سال از وقوع حادثه) گذشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت‌الاسلام روح‌الله نجفی‌مقدم روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: این اتفاق ارزشمند و حسنه همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی از سوی یک خانواده ملایری به عشق سرور و سالار شهیدان و حضرت عباس(ع) در شهر ازندریان رقم خورد.

وی اظهار داشت: در همین راستا با امام‌جمعه ازندریان و جمعی از سواگواران حسینی و هیات عزادان در منزل خانواده گرجی(خانواده مقتول) حاضر شده و شاهد گذشت و بخشش خانواده از قاتل فرزندشان و حکم قصاص وی بودند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر این اقدام ارزشمند را برگرفته از معرفت و اعتقادات مردم به اهل بیت(ع) دانست و بیان کرد: بدون شک مردم درس، گذشت و عفو و بخشش را از امام حسین(ع) که از خطای حر ابن یزید ریاحی گذشت کرد، فرا گرفته‌اند.

حجت الاسلام نجفی‌مقدم گفت: خانواده مقتول با این اقدام انسان‌دوستانه علاوه بر عفو قاتل، زمینه ترویج فرهنگ گذشت و ایثار را در جامعه فراهم کرد و یک اتفاق ارزشمند در محرم امسال بود که در شهرستان ملایر رقم خورد.

وی با بیان اینکه دین اسلام برای صلح و آشتی بین مردم اهمیت فراوانی قائل شده است؛ ادامه داد: در پرونده‌های قتل که به صلح و سازش منجر می شود، اقدام خداپسندانه و کریمانه خانواده متوفی برای گذشت و اعلام رضایت، نشان از ایمان و صبر والای آنها دارد که در دین اسلام تسّری یافته است.

به گزارش ایرنا؛ پنج سال پیش(سال ۱۳۹۶) ۲ جوان به‌دلیل اختلاف و نزاع با هم درگیر می‌شوند که در این نزاع جوان ۲۰ ساله از سوی دیگری به قتل می‌رسد و پرونده قتل وی تأیید و حکم قصاص قاتل نیز صادر می‌شود.

پس از گذشت پنج سال با وساطت امام جمعه شهر ازندریان، بزرگان و دیش سفیدان شهر، همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، با گذشت اولیای دم قاتل از مرگ حتمی رهایی یافت.