گرگان - ایرنا - سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: اولویت این مرکز آموزش عالی حرکت به سمت بین‌المللی شدن و جذب دانشجویان غیرایرانی است

شعبان شتایی‌جویباری روز پنجشنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز گلستان اظهارداشت: این دانشگاه حدود چهار هزار دانشجو دارد که تلاش می‌کنیم در آینده نزدیک ۱۰ درصد این دانشجویان از کشورهای دیگر جذب شوند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بحث‌های مورد تاکید این دانشگاه، بعد از رسیدن به اهداف نسل‌های اول تا سوم شامل توسعه آموزشی، تحقیقاتی - پژوهشی و کارآفرینی، ایجاد دانشگاه نسل چهارم به عنوان مرکز علمی فناور در کنار توسعه کیفی است که مسیر کسب این هدف از تقویت بخش دانش‌بنیان می‌گذرد.

سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: چندی قبل مجوز تاسیس پردیس علم و فناوری این دانشگاه اخذ شد و بر اساس آن آمادگی حرکت به سمت برطرف کردن نیازهای صنعت و فناوری کشور هستیم.

شتایی‌جویباری ادامه داد: در صورت راه‌اندازی پردیس علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی، شرایط استقرار واحدهای دانش‌بنیان و فناور مرتبط با حوزه کشاورزی و منابع طبیعی در این مرکز آموزش عالی فراهم خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد که با حمایت‌های استانی و ملی، برای حل مشکلات این حوزه و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه شعار سال، قدم‌های موثری برداشته شود.

وی گفت: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گلستان از نظر منابع و ظرفیت‌های انسانی، نیروهای توانمندی دارد اما زیرساخت‌های این مرکز آموزش عالی نیازمند تقویت بیشتر است.

سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: کارهای زیادی در این دانشگاه شده که اصحاب رسانه می‌توانند برای ادامه این مسیر و سایر اقدامات مرتبط با رشد و توسعه‌ علمی با ما همکاری بیشتری انجام دهند.

شتایی‌جویباری ادامه داد: این دانشگاه باید برای تبدیل به برند استانی، ملی و بین‌المللی مورد حمایت همه جانبه مجموعه استان باشد و محدودیت‌های دست و پاگیر نباید در حرکت این مرکز علمی به موفقت مانعی ایجاد کند.

وی یادآور شد: درگذشته توافقات داخلی و بین‌المللی با مراکز علمی و دانشگاهی برای همکاری مشترک در بخش رشد و فناوری انجام شده اما به مرحله اجرا نرسید که در دوره جدید مدیریتی به دنبال عمل به آن توافقات هستیم.

سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: این دانشگاه در بخش تخصصی خود در بین دانشگاه‌های جهان اسلام رتبه اول را دارد و باید تلاش کنیم تا در سطح ملی در دیگر حوزه‌های تخصصی هم به موفقیت‌های بیشتری برسیم.

وی به ایجاد ارتباط با دستگاه‌های اجرایی مرتبط و همسو با حوزه تخصصی دانشگاه برای حل مشکلات گلستان اشاره کرد و گفت: با این دستگاه‌ها جلساتی برگزار شده تا کمیته‌ای مشترک بر محور تحقیقات، مطالعات و اجرا شکل بگیرد و پس از ریشه‌یابی مشکلات استان برای حل آن برنامه‌ریزی شود.