۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۳
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85204360
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارتباط دانشگاه و صنعت در گلستان رو به گسترش است

۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۳
کد خبر: 85204360
ارتباط دانشگاه و صنعت در گلستان رو به گسترش است

گرگان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: ارتباط روبه گسترش این مرکز آموزش عالی با بخش صنعت گلستان می‌تواند ثمرات ماندگار زیادی برای استان داشته باشد.

به گزارش ایرنا، شعبان شتایی روز یکشنبه در نشست قرارگاه خبری شهید همدانی ویژه هفته دولت استانداری گلستان، افزود: سال گذشته دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان چند قرارداد به مبلغ ۵۵ میلیارد ریال با دستگاه‌های مرتبط امضا کرد که مطالعه مکان یابی محل دفن پسماند استان و مخاطرات محیطی آن، جزو مهمترین طرح‌ها بود.

وی افزود: از مجموع پنج هزار دانشجوی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، ۲ هزار نفر در مقطع ارشد و دکترا تحصیل می‌کنند که ۴۰ نفر آنان خارجی هستند.

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی، به زودی ۱۰ دانشجوی خارجی دیگر نیز تحصیل خود را در این مرکز آموزش عالی آغاز خواهند کرد.

شتایی از ارتباط این مرکز آموزش عالی با دانشگاه نیازف ترکمنستان برای نخستین بار خبر داد و گفت: این ارتباط می تواند ظرفیت خوبی برای توسعه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و گسترش فعالیت بین المللی در حوزه جذب دانشجوی و آموزش استاد باشد.

وی همچنین از میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از کنگره ملی باغبانی در ۲۷ شهریورماه امسال خبر داد.

شنایی افزود: ساخت خوابگاه دانشجویی متاهلین این دانشگاه در راستای جوانی جمعیت به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد رسیده و با جذب ۷۰ میلیارد ریال اعتبار ۲۴ واحد متاهلی تکمیل خواهد شد.

وی از بازسازی خوابگاه دانشجویی پسران دانشگاه خبر داد و گفت: برای این طرح هم حدود ۵۰ میلیارد ریال اعتبار جذب شده و این خوابگاه تا ۱۵ شهریورماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha