تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰

زنجان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: دشمن از عاشورا می‌ترسد چون فرهنگ عاشورایی به ما یاد می دهد که هیچگاه زیر بار ظلم نرویم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های این هفته نماز جمعه زنجان با بیان اینکه بزرگترین شاخصه قیام حضرت سید الشهدا(ع) بعد اجتماعی آن یعنی امر به معروف و اصلاح جامعه بود، افزود: ریشه این مسأله در آموزه های قرآنی و سفارش قرآن به انجام آن است. 
وی خاطرنشان کرد: بزرگترین درس حضرت سیدالشهدا(ع) به ما، عدم تسلیم شدن در برابر ظلم است. 
حجت الاسلام خاتمی به حمله های تروریستی به محافل عزاداری در برخی از کشورهای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: پشت پرده این جنایت ها رژیم صهیونیستی است.
امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به ۲۱ مرداد روز جهانی جوانان اشاره کرد و گفت: بزرگترین سرمایه هر جامعه جوانان هستند و اولین مکان تربیت جوانان نیز، خانواده است. 
وی به ۲۲ مرداد، روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی اشاره کرد و افزود: باید دست به دست هم بدهیم تا گرهی از کاری جامعه باز شود و در این راستا معمولا مساجد، هیات ها و گروههای جهادی پایگاه های مشارکت های مردمی هستند. 
حجت الاسلام خاتمی به ۲۳ مرداد روز مقاومت اسلامی اشاره کرد و افزود: در جنگ ۳۳ روزه، مقاومت نتیجه داد و حزب الله پیروز شد، باید بدانیم که عزت هزینه دارد و هزینه ذلت بالاتر هم هست.