تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس سبک فوناکوشی شوتوکان فدراسیون کاراته ایران با اشاره به در پیش بودن مسابقات جهانی کاراته در ایتالیا، گفت: در صورت کسب مجوز از شورای برون مرزی فدراسیون کاراته در وزارت ورزش، چند نفر از قهرمانان مسابقات تربت‌حیدریه به مسابقات انتخابی جهانی ایتالیا اعزام خواهند شد.

سیروس شیری‌پور عصر روز جمعه در حاشیه رقابت‌های قهرمانی کاراته که در تربت‌حیدریه در جریان است، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات انتخابی جهان آبان امسال به میزبانی کشور ایتالیا برگزار می‌شود و این بدان معناست که سطح فنی این رقابتها آنقدر بالاست که می‌تواند به منزله سنگ محک افراد انتخابی تلقی شود.
وی در خصوص وضعیت سبک شوتوکان نیز گفت: از سبکهای مادر، کنترلی و نسبتاً تازه تاسیس در فدراسیون کاراته ایران و اکنون در ۶۳ کشور نمایندگی دارد.
شیری‌پور میزان استقبال از سبک شوتوکان در سطح کشور را مثبت خواند و گفت: حضور بیش از ۳۰۰ نفر از ۱۱ استان کشور در تربت‌حیدریه بیانگر آن است که این سبک در بین کاراته کارهای ایران جایگاه خوبی دارد.
وی در بخش دیگری از فقدان خانه کاراته در برخی شهرها اظهار تاسف کرد و گفت: فقدان آن مانند ملک استیجاری است که پدر خانواده در پایان موعد قرارداد باید به فکر تخلیه و جابه‌جایی باشد و همین موضوع در کیفیت آموزش‌ها تاثیر منفی دارد.
مسابقات قهرمانی کاراته مردان کشور سبک فوناکوشی شوتوکان در ۲ بخش کاتا (هنرهای رزمی) و کمیته (مبارزه) یادواره شهدای ورزشکار کاراته با حضور افزون بر ۳۰۰ ورزشکار از ۱۱ استان کشور روز جمعه به میزبانی تربت‌حیدریه در سالن وزشی نهم دی تربت حیدریه برگزار شد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.