تهران - ایرنا - کرمان آخرین مقصد و پایان دور نخست سفرهای استانی رئیس جمهور و اعضای کابینه بود؛ وزرا و معاون رئیس‌جمهور به همراه نماینده مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در ۲۳ شهرستان‌ حضور یافته و ۲۰ هزار و ۳۹۲ ملاقات در میزهای ارتباط مردمی دستگاه‌های اجرایی توسط نماینده تام‌الاختیار وزرا انجام شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست‌ جمهوری در سراسر کشور، در مقطع سفر رئیس جمهور به استان‌ها از طریق مراجعه مردم به مرکز ارتباطات مردمی استان، ثبت درخواست در سامانه سامد و بهره‌گیری از سرشماره تلفن ۱۱۱ و ملاقات چهره‌به‌چهره با مسئولان از طریق برپایی میزهای خدمت اقدام به جمع‌آوری و فرآوری گزارش‌ها و درخواست‌های مردمی و پاسخ به آنها می‌کند.

در سفر استانی آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» به کرمان تعداد ۲۹ میز ارتباطات مردمی در شهر کرمان و۷ میز ارتباطات مردمی در جیرفت،  با حضور نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌های اجرایی جهت رسیدگی و رفع مشکلات مردم بصورت حضوری برپا و ٣۶ هزار و ٨٨٧ درخواست ثبت شد.

در سفر اعضای هیأت دولت به همراه رئیس جمهور به این استان، ستاد پاسخگویی برخط با سامانه ۱۱۱ که از دیگر راه‌های پیگیری مطالبات مردمی است ٣۶۶کاربر مستقر در این سامانه در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر پاسخگوی تماس مردمی بودند؛ همچنین ۱۴۵ نفر از نیروهای داوطلب مردمی و بسیجی استان و آموزش داده شده جهت همکاری با مرکز ارتباطات مردمی همراه شدند و به یک هزار و ۲۸۱ تماس جهت مشاوره پاسخ داده شده است.

پاسخ به بیش از ۳۸ هزار تماس 

در کنار این اقدام در سامانه سامد، ۱۸۳سیستم رایانه جهت ثبت درخواست‌ها و ۱۹۰ خط تلفن جهت پاسخگویی فعال شده بود که به ۳۸هزار و ۱۶۸تعداد تماس پاسخ ‌ و۳۶هزار و ۸۸۷درخواست در سامانه ثبت شده است.

خاطر نشان می‌شود سامانه سامد، سامانه­‌های نظارتی سطح ستادی برای ۳۱ وزارتخانه و نهاد دولتی (قوه مجریه) را در خود دارد و علاوه بر وزارتخانه­‌ها، نهادهایی چون بنیاد شهید و امور ایثارگران، بانک مرکزی، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان برنامه و بودجه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت اجرایی ریاست جمهوری، معاونت حقوقی ریاست جمهوری، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، سازمان بهزیستی و صندوق کارآفرینی امید را هم پوشش می­‌دهد.

همچنین تعداد ۲۰۰ نفر جهت ثبت نامه‌های دریافتی از روز سفر ریاست محترم جمهور تا پایان ثبت تمامی نامه‌ها بصورت دو شیفت فعالیت دارند.

همچنین ۲۰ هزار و۳۹۲ ملاقات در میزهای ارتباط مردمی دستگاه‌های اجرایی توسط نماینده تام‌الاختیار وزرا انجام شده است.

اما در این سفر پنج دستگاهی که بیشترین حضور مردم در میزهای ارتباط و ثبت درخواست را داشته‌اند، وزارت خانه‌های آموزش و پرورش، وزارت راه و شهرسازی، سازمان بهزیستی کشور، وزارت تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده است.