شهرری_ایرنا_سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران از توزیع یک هزار و ۹۳۲ تن انواع کودهای شیمیایی در ۴ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

دکتر  علی محمدحسینی روز یکشنبه به ایرنا گفت: با توجه به اهمیت تغذیه گیاهی در جهت حمایت از تولید محصولات کشاورزی در سال جاری انواع کودهای اوره ، فسفاته و پتاسه توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان از طریق شبکه کارگزاران بر اساس حواله الکترونیکی در بین کشاورزان توزیع شد.

وی به اهمیت کود برای تغذیه گیاه که موجب افزایش محصول و حفظ حاصل خیزی خاک می شود  اشاره کرد و افزود: کشاورزان باید از بهترین زمان کوددهی به محصولات خود آگاه باشند .

به گفته حسینی ،این شرکت آمادگی دارد بر اساس حواله الکترونیکی صادره از مدیریت های جهاد کشاورزی نسبت به تامین کود مورد نیاز تمهیدات لازم را اتخاذ نماید.

تامین کود مورد نیاز، ضامن حمایت از تولید کنندگان در کشاورزی قراردادی

 علی محمدحسینی همچنین بر تامین کودهای کشاورزی مورد نیاز بهره برداران استان تهران در کشاورزی قراردادی خبر داد و گفت: کشت قراردادی، یک نوع سیستم تولید در کشاورزی است که مطابق توافق بین خریدار و کشاورز شرایط تولید وبازاریابی و خرید محصول در زنجیره تولید مشخص می گردد.

وی ادامه داد: در کشاورزی قرادادی امنیت شغلی برای بهره برداران بخش کشاورزی و اطمینان کاری برای بنگاههای فعال در زنجیره تولید فراهم و همزمان باعث توسعه کل زنجیره ارزش می گردد.

حسینی بیان کرد: از مهمترین مولفه های اقتصاد پویا در بخش کشاورزی و افزایش تولید در واحد سطح ، افزایش درآمد واشتغال است که استان تهران با داشتن کشاورزان حرفه ای ومراکز علمی و تحقیقاتی واراضی حاصلخیز می تواند سهم بسزایی در اجرای دقیق و پایداری کشاورزی قراردادی ایفا کند.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران، اظهار داشت: رفع دغدغه مالی کشاورزان برای کاشت، داشت و برداشت محصول ، تحویل به موقع نهاده ها با استاندارد بالا به بهره برداران ، تولید محصول با کیفیت و کوتاه شدن دست واسطه ها در زمان عرضه محصول وکسر بدهی تولیدکنندگان در زمان تحویل محصول به طرف قرارداد از مزایای اجرای کشت قراردادی است .

 کشاورزی قرادادی امسال یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در تامین امنیت غذایی کشور است.