۱۴ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 5194
کد خبر: 84989038
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توزیع بیش از ۳۶ هزار تن انواع کودهای شیمیایی در استان تهران

شهرری - ایرنا - سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران از توزیع بیش از ۳۶ هزار تن انواع کود شیمیایی یارانه‌ای طی ۹ ماه سال جاری در این استان خبر داد.

علی محمدحسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هدف شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تامین و توزیع نهاده های اصلی و مهم کشاورزی کشور از جمله انواع کودهای یارانه ای است.

وی افزود: باوجود چالش های گوناگون از جمله تحریم های ظالمانه، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی توانسته است کود مورد نیاز کشاورزان را جهت کشت غلات فراهم و توسط کارگزاران در بین کشاورزان توزیع کند.

محمدحسینی خاطرنشان کرد: بر اساس سیاست های مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی پس از نیم قرن الگوی کشت در کشور آغاز شده است و مهمترین ابزار اجرای آن کشاورزی قراردادی است که در استان تهران بیش از ۳۲هزار هکتار از گندمزارهای استان تحت پوشش کشت قراردادی قرار گرفته است.

به گفته وی شرکت خدمات حمایتی استان کود کشاورزان را تامین کرده و آمادگی دارد کلیه نیاز کود کشاورزان را در مرحله داشت فراهم کند.

حسینی یادآورشد: برای حمایت از کشاورزان باید کشت قراردادی بر اساس اصول و ضوابط کشت نهادینه شود.

این مسئول اضافه کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران به عنوان بازوی توانمند سازمان جهاد کشاورزی در تامین نهاده های کشاورزی در حیطه وظایف خود هیچ مشکلی ندارد و کشاورزان باید با رعایت استانداردهای مصرف کود در واحد سطح گام بردارند تا کشاورزی استان اقتصادی و امکان بهره برداری از منابع آب و خاک استان بهینه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha