همدان- ایرنا- رییس حوزه هنری استان همدان با اشاره به آغاز فعالیت انجمن «شعر آیینی صراط» این نهاد، گفت: نخستین نشست این انجمن عصر امروز (پنج‌شنبه) با حضور «سعید بیابانکی» و جمعی از شاعران آیینی استان در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان همدان، محمد مهدی سموات افزود: «انجمن شعر آیینی صراط» حوزه هنری انقلاب اسلامی استان به منظور بررسی و تحلیل وضعیت شعر آیینی با حضور شاعران، ماهانه به صورت منظم ۲ جلسه خواهد شد.

وی اظهار داشت: در کنار این انجمن، کارگاه های تخصصی شعر آیینی نیز با هدف ارتقای سطح فنی، محتوایی و ساختاری با حضور اساتید مجرب کشوری و به شکل فصلی برگزار می‌شود.

سموات هدف از برگزاری این انجمن را غنای شعر آیینی در استان همدان دانست و تصریح کرد: از آنجایی که بیشتر اشعار آیینی برای مداحی در هیات های مذهبی سروده می شود در «انجمن شعر آیینی صراط» علاوه بر تمرکز بر غنا و تخصصی تر شدن اشعار آیینی، به نقد و بررسی آثار شاعران پرداخته خواهد شد و در هر جلسه، علاوه بر تحلیل و بررسی اشعار فاخر آیینی از گذشته تا امروز، آموزش تخصصی شعر آیینی نیز در دستور کار انجمن قرار دارد.

وی میهمان ویژه آیین گشایش انجمن شعر آیینی حوزه هنری استان همدان را سعید بیابانکی اعلام کرد و افزود: بیابانکی از شاعران آیینی مطرح کشور و کارشناس دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی ستاد است و تألیف کتاب هایی چون «جامه دران»، «رد پایی بر برف»، «هی شعر تر انگیزد»، «نامه های کوفی»، «ضد حالات»، «سکته ملیح»، «نمکدون»، «یلدا» را در کارنامه ادبی خود دارد.

رییس حوزه هنری استان همدان با بیان اینکه این برنامه اختتامیه عصر شعر فصل تابستان حوزه هنری استان هم محسوب می شود، افزود: در این برنامه از برگزیدگان «عصر شعر» فصل تابستان نیز تجلیل می شود.

گفتنی است این برنامه عصز امروز در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان همدان واقع در خیابان مهدیه، خیابان حق گویان، بن بست حق گویان با حضور علاقمندان و شاعران برگزار می شود.