بجنورد- ایرنا- جهیزیه نوعروس فاروجی در میان شعله های آتش، دستبند پلیس بر دستان حفاران غیرمجاز،کشف بیش از ۸ کیلوگرم مواد مخدر در اسفراین، ۱۰ سوداگر مرگ در چنگال پلیس و دستگیری رمال و دعانویس در شیروان از جمله اخبار کوتاه حوزه نیروی انتظامی خراسان شمالی در ۲۴ ساعت گذشته است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، جانشین فرماندهی انتظامی فاروج اظهار داشت: در پی اعلام یک فقره آتش سوزی در روستای حصار اندف شهرستان فاروج،ماموران پاسگاه نجف آباد به محل اعزام شدند.

سرگرد علی اکبر برهانی افزود: با حضور ماموران در محل مشخص شد منزل مسکونی یکی از اهالی روستا به علت نامعلومی دچار حریق شده و عوامل آتش نشانی در محل مشغول خاموش کردن آتش هستند.

وی با بیان اینکه در نهایت آتش مهار شد، خاطرنشان کرد: مالک منزل اظهار داشته در این آتش سوزی جهیزیه دخترش شامل ۳۲ قلم انواع لوازم خانگی که در داخل کارتن ها پلمب بوده، کاملا در آتش سوخته و غیر قابل استفاده است.

جانشین فرماندهی انتظامی فاروج همچنین با بیان اینکه در این آتش سوزی سقف اتاقی که جهیزیه در آن بوده، بعلت چوبی بودن کاملا تخریب شد، تصریح کرد: مالک اظهار داشته در این آتش سوزی مبلغ چهار میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

سرگرد برهانی تصریح کرد: این آتش سوزی خسارت جانی نداشته و علت وقوع آن از سوی کارشناسان مربوطه در حال پیگیری است.

 دستبند پلیس بر دستان حفاران غیرمجاز
جانشین فرماندهی انتظامی فاروج گفت: همچنین ماموران حین گشت زنی در حوزه استحفاظی مشاهده می کنند افرادی در محدوده روستای حصار مشغول حفاری هستند. 
 سرگرد برهانی با بیان اینکه این افراد به محض مشاهده ماموران همگی متواری شدند افزود: با اقدام بموقع ماموران و شلیک یک تیر هوایی تعداد سه نفر از این افراد دستگیر شدند. 
وی خاطرنشان کرد: در بررسی ماموران پاسگاه از محل حفر شده، وسایلی همچون بیل، کلنگ، سطل و دیگر تجهیزات حفاری کشف شد و در نهایت متهمان پس از تشکیل پرونده قضایی به دادسرا معرفی شدند. 

 کشف بیش از ۸ کیلوگرم مواد مخدر در اسفراین

فرمانده انتظامی اسفراین گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر اینکه فردی در پوشش خانواده با یک دستگاه خودرو قصد انتقال و فروش مواد مخدر در سطح شهرستان را دارد، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر قرار گرفت.

 سرهنگ محمد روهنا با اشاره به اینکه ماموران موفق به شناسایی متهمان و خودرو مذکور شدند، افزود: با هماهنگی با مقام قضایی خودرو مورد نظر توقیف و سه نفر متهم نیز دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: ماموران در بازرسی از خودرو و مخفیگاه متهمان مقدار هشت کیلو و ۵۵ گرم مواد مخدر سنتی از نوع تریاک کشف و ضبط کردند و در نهایت خودروی متهمان به پارکینگ منتقل و هر سه متهم نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

۱۰ سوداگر مرگ در چنگال پلیس
فرمانده انتظامی شیروان گفت:  طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف توسعه امنیت اجتماعی، ‌افزایش احساس آرامش فردی و عمومی، ‌سلب تحرک از مجرمان و قانون گریزان در این شهرستان اجرا شد.
 سرهنگ مجید یگانه پور با اشاره به اینکه در اجرای این طرح ماموران موفق به کشف ۴۷۰ گرم مواد مخدر، ۸۸۰ نخ سیگار قاچاق و همچنین دستگیری ۱۰ نفر خرده فروش شدند، افزود: در این رابطه تعداد ۱۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف توقیف و یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی نیز کشف شد که تمام این وسایل نقلیه برای تعیین تکلیف به پارکینگ منتقل شدند.

دستگیری رمال و دعانویس در شیروان 

فرمانده انتظامی شیروان گفت: همچنین با توجه به دریافت خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر رمالی و فالگیری و ترویج خرافه گرایی در سطح یکی از روستا های شیروان بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

سرهنگ یگانه پور افزود: ماموران پلیس  تحقیقات خود را در محل زندگی این فرد آغاز کرده و متوجه شدند که وی با استفاده از ترفندهایی مانند بخت گشایی و حل مشکلات خانوادگی از شهروندان به ویژه بانوان اقدام به اخاذی و رواج خرافه گرایی، رمالی و فال گیری کرده و از این طریق برای خود کسب درآمد می کند.

وی با اشاره به دستگیری متهم و انتقال وی به اداره پلیس گفت: متهم در بازجویی های انجام شده به کسب درآمد از طریق رمالی و فالگیری از طریق فریب شهروندان به بهانه های رفع بیماری، گرفتاری، مشکلات خانوادگی و مالی اعتراف و به دادسرا معرفی شد.