ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه استان در آستانه اربعین و آماده خدمتگذاری به زائران است، گفت: اربعین بسترساز تمدن نوین اسلامی در دنیاست و مردم با ایثار داشته های خود در خدمت زائران هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز یکشنبه در همایش بزرگ خادمان مردمی اربعین اظهار داشت: اربعین امسال حضور زائران بیشتری در استان پیش بینی شده و مردم باید پرشورتر از همیشه پای کار بیایند و خدمات و کمک های مردمی، با وجود اقدامات دولت از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: نکته مهم دیگر اقامه نماز جماعت در موکب هاست، چرا که امام حسین (ع) آخرین نماز خود را قبل از شهادتش ادا کرد تا به اهمیت جایگاه نماز تاکید کند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: تاکنون در مورد معرفت زایی زائران کار خاصی انجام نشده است که باید رسانه ها، فرهنگیان، روحانیون و دیگر مسوولان برای معرفی آداب معرفتی اربعین و انتقال فرهنگ غنی انقلاب اسلامی به زائران ملیت های مختلف معرفت زایی انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار اربعین را یک فرصت ارزنده دانست که ایلام را از بن بست نجات داد و فرصتی مناسب برای اشتغال زایی افراد جویای شغل است که این افراد با فروش صنایع دستی و محصولات و سوغاتی استان کسب درآمد کنند.

وی از مداحان و سخنرانان مطرح کشوری خواست در ایلام و بین زائران حضور پیدا کنند تا این مسافران با معنویت و اشتیاق بیشتری به زیارت عتبات عالیات نائل شوند.

به گزارش ایرنا، این همایش بزرگ با مشارکت چهار هزار خادم اربعین و سخنرانان کشوری و استانی از جمله حجت الاسلام والمسلمین پناهیان و برودتیان نمایده رییس جمهوری برگزار شد.