کاشان - ایرنا - معاون پشتیبانی و نیروی انسانی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشارهبه اثرگذاری ورزش در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گفت: سالمندی در این شهرستان به شدت رو به افزایش و برنامه‌ریزی ویژه برای این قشر بسیار ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی اعراب روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس اداره ورزش و جوانان اردستان افزود: جامعه به سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش و جوانان به عنوان تضمین‌کننده سلامتی نیاز دارد.

وی با یادآوری اهمیت موضوع جمعیت اظهار داشت: این مهم در گذشته مورد غفلت قرار گرفته و باید تلاش شود تا در آینده کشور دچار مشکل امنیتی و کمبود نیروی کار جوان نشود.

اعراب با اشاره به اینکه محدودیت‌ها در حوزه ورزش و جوانان زیاد است، افزود: باید جهادی کار کرد و با برنامه‌ریزی ابعاد ورزش را درست تدوین و قیمت‌گذاری مناسب صورت گیرد تا بتوان اعتبار لازم را دریافت کرد.

وی، رویکرد اداره کل ورزش و جوانان اصفهان را برنامه محور اعلام و افزود: حسابداری تعهدی و بودجه‌ریزی عملیاتی از برنامه‌های این مجموعه است که با استفاده از ظرفیت فرمانداری باید برای تعیین بودجه شهرستان به استان ارسال شود.

معاون اداره کل ورزش و جوانان اصفهان در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا در خصوص سرانه ورزشی و رتبه شهرستان در استان گفت: سرانه ورزش شهرستان یک و ۵۳ صدم است که از سرانه اصفهان که ۲۹ صدم است بیشترمی باشد و در مورد رتبه شهرستان آمار دقیقی نداریم.

سرپرست فرمانداری اردستان نیز اظهار داشت: امروز موضوع ورزش و جوانان جزو مهمترین دغدغه مدیریت شهرستان است و در توزیع اعتبارات تملک دارایی نگاه ویژه ای به آن شده است.

سیدمحمدهادی احمدی طبا زواره با بیان اینکه نیمی از مدیران اردستان خسته هستند، افزود: در حوزه ورزش و جوانان طی ۱۰۰ روز گذشته برنامه‌های خوبی برای شاداب‌سازی جوانان صورت گرفته و اداره ورزش و جوانان تلاش زیادی داشته که تقدیر می‌شود.

وی، بحث تغییر مدیران را اتفاق خوبی اعلام و تصریح کرد: یک مدیر اگر خیلی ایده‌پرداز باشد در مدت چهار سال می‌تواند ایده جدید ارایه و دچار روزمرگی نشود و بعد از آن کارایی لازم را نخواهد داشت و باید تعویض شود.

سرپرست فرمانداری اردستان به تاسیس هیات اندیشه‌ورزان جوان در این شهرستان اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به شایستگی و تجربه رییس پیشین اداره ورزش و جوانان، وی به عنوان دبیر این هیات منصوب و از خدماتش استفاده خواهد شد.

احمدی طبا زواره با بیان اینکه سن برخی از مسوولان ۳۹ هیات ورزشی اردستان زیاد است، گفت: باید از این افراد به عنوان مشاور استفاده و افراد جوان جایگزین شوند تا تحرک و پویایی ایجاد و ورزش قهرمانی تقویت شود.

سرپرست فرمانداری اردستان درباره زمان راه اندازی استخر شنای این شهرستان تصریح کرد: این استخر با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

در این آیین از خدمات سه ساله عباس روحانی تقدیر و بشیر حمیدی به عنوان سرپرست اداره ورزش و جوانان اردستان معارفه شد.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.