بجنورد- ایرنا- رییس اداره بیمه سلامت شهرستان شیروان در خراسان‌شمالی گفت: طرح دارویار پوشش بیمه بیشتری را برای دارو اعمال می کند و سهم بیمه از پرداخت هزینه داروها نیز افزایش می یابد.

ابراهیم مقدس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پس از اجرای طرح‌های نسخه‌نویسی الکترونیکی؛ بیمه سلامت همگانی رایگان دهک‌های ۱، ۲ و ۳، پزشک خانواده و نظام ارجاع طرح دارویار با هدف عدم افزایش هزینه پرداختی از سمت مردم اجرا شده است.

وی افزود: در طرح دارویار تمامی افزایش قیمت دارو توسط بیمه پوشش داده می شود و بیماران هیچگونه افزایش پرداختی ندارند.

رییس اداره بیمه سلامت شهرستان شیروان تصریح کرد: با اجرای طرح دارویار ۳۴ بازدید از داروخانه های شهرستان انجام شد و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: امسال طرح پوشش رایگان مادران باردار فاقد پوشش بیمه تا پایان دوران شیردهی و کودکان زیر پنج سال آنان نیز توسط بیمه سلامت اجرا می شود.

مقدس خاطرنشان کرد: ۱۱۸ هزار و ۶۹۷ نفر از جمعیت این شهرستان زیر پوشش بیمه سلامت همگانی قرار دارند که ۷۵ درصد از این جمعیت از خدمات رایگان درمانی بهره مند می شوند.

وی یادآور شد: ۱۷ مرکز جامع سلامت روستایی و ۱۰۵ موسسه درمانی مستقل و وابسته طرف قرارداد اداره تامین اجتماعی شهرستان شیروان خدمات درمانی ارایه می دهند.

شهرستان شیروران به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.