به گزارش ایرنا از کمیته امداد، حبیبالله آسوده در دومین همایش «روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی» خواستار توجه ویژه نخبگان جامعه و مسئولان به مفهوم مسئولیت اجتماعی شد و افزود: مسئولیت اجتماعی بیشتر معطوف به حوزههای اقتصادی شده است، اما عمل در سطح فردی و خانوادگی به این مفهوم عمق و غنا میدهد.
وی خواستار مطالبهگری از شرکتهای دولتی و خصوصی برای عمل به مسئولیت اجتماعی شد و افزود: کمیته امداد نزدیک به ۶ میلیون نفر را تحت حمایت دارد و منظومه توانمندسازی نیازمندان را هدفگذاری کرده است؛ در این مسیر سامان دادن به مسئولیتهای اجتماعی میتواند بسیار موثر باشد.
وی با مهم دانستن عمل به مسئولیت اجتماعی در سطح سازمانی، اظهار داشت: نهادینهسازی مسئولیت اجتماعی در راستای تحقق عدالت اجتماعی ضروری است.
معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد اجرای مسئولیت اجتماعی را کوتاهترین مسیر برای کاهش شکاف طبقاتی در جامعه عنوان کرد و افزود: هدف مسئولیت اجتماعی، تحقق عدالت است و برای رسیدن به این مقصود باید به سمت فرهنگسازی و آموزش مسئولیت اجتماعی حرکت کنیم.
آسوده بر اهمیت حضور و مشارکت سازمانهای مردمنهاد در ارتقای فرهنگ مسئولیتپذیری اجتماعی تاکید کرد و گفت: مسئولیت اجتماعی بیش از هر چیز به اخلاق حرفهای اجتماعی زیستن، وابسته است.
وی با برشمردن شاخصهای مسئولیت اجتماعی خاطرنشان کرد: صداقت نخستین عنصر مورد نیاز در مسئولیت اجتماعی است و پس از آن باید بنگاههای کسب و کار در قبال مردم و جامعه احساس مسئولیت داشته و تنها به سود خود نیندیشند.
معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد با اشاره به مبانی دینی و ملی مسئولیت اجتماعی گفت: رسانه و روابط عمومی وظیفه مهم تبیین مسئولیت اجتماعی را برعهده دارد.
آسوده با بیان اینکه بالاترین تجلی مسئولیت اجتماعی در کشور کمیته امداد است افزود: فعالیتهای نظام در مسیر توسعه کشور معطوف بوده و فقر پدیدهای است که باید با کمک نهادهای حمایتی با آن مقابله شود.