قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: مجموعه هایی که می توانند ضریب تبدیل آب به درآمد و میزان بهره وری آب را افزایش دهند، مورد حمایت جدی مجموعه مدیریتی استان قرار خواهند گرفت.

به گزارش روز جمعه ایرنا؛ محمدمهدی اعلایی با اعلام این مطلب افزود: استان قزوین بنا به دلایل متعددی که ریشه در جغرافیا، تاریخ و سایر حوزه ها دارد از ظرفیت های مختلف اقتصادی برخوردار است که یکی از بارزترین آنها حوزه کشاورزی و صنایع وابسته به آن است.

وی افزود: در دولت سیزدهم با توجه به دغدغه رهبر معظم انقلاب مبنی بر احیاء دشت قزوین، حوزه کشاورزی مورد دقت و توجه بیشتری قرار خواهد گرفت و امیدواریم با اثربخشی مناسبی همراه باشد. 

اعلایی گفت: هرچند استان قزوین در زمینه تولید غذا حرف برای گفتن دارد ولی تولید محصولات کشاورزی خیلی با معیارهای اقتصادی و فنی همراه نیست و باید برای آن برنامه ریزی کرد.

استاندار قزوین گفت: ۸۸ درصد منابع مصرفی آب استان در حوزه کشاورزی استفاده می شود ولی سهم کشاورزی در تولید ناخالص داخلی ۱۲ درصد است که این مقدار به هیچ وجه مطلوب نیست و باید برای بهبود این روند برنامه ریزی کرد. 

وی یادآورشد: مجموعه هایی که می توانند ضریب تبدیل آب به درآمد را افزایش دهند مورد حمایت جدی مجموعه مدیریتی استان قرار خواهند گرفت و همه کسانی که استان قزوین را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند بدانند که از آنها با تمام وجود حمایت خواهد شد.