سنندج- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون ۴۲ کیلومتر انواع راه اصلی و بزرگراه در استان مورد بهره برداری قرار گرفته است.

عرفان مرادی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تکمیل قطعات باقیمانده احداث باند دوم کریدور بزرگراهی غرب کشور، احداث باند دوم همدان - سنندج (گردنه صلوات آباد)، بهسازی راه اصلی سقز - مریوان و بهسازی راه اصلی سنندج - مریوان - باشماق از جمله پروژه های راه سازی است که در دولت سیزدهم در استان به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: بهسازی راه اصلی قروه - سریش آباد  - بیجار و بهسازی راه اصلی کامیاران - مریوان از دیگر پروژه‌های راهسازی استان هستند که با شتاب مناسب ادامه یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان یادآور شد: راه یکی از عناصر مهم پیشبرد اهداف توسعه‌ای هر جامعه‌ای محسوب می‌شود، به همین سبب توسعه راه‌ها توسعه همه جانبه را به دنبال خواهد داشت.

به گفته وی در استان کردستان و در راستای توسعه راه‌ها و زیرساخت‌های حمل و نقل استان پروژه‌های متعددی تعریف شده و در جای‌ جای استان عملیات راهسازی در جریان است.

مرادی ابراز امیدواری کرد با تامین منابع مالی لازم که شرط اصلی در پیشبرد اهداف تعریف شده در همه حوزه ها به ویژه راهسازی است، در آینده شاهد ارتقای شاخص‌های برخورداری از راه مناسب در استان کردستان باشیم.

کردستان ۲۲۷ کیلومتر با کشور عراق مرز دارد استان کردستان در مجموع یک میلیون و ۴۹۳ هزار و ۶۴۵ نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر و یک هزار و ۷۰۳ روستا ساکن هستند.