سبزوار- ایرنا- همزمان با چهارمین روز هفته دولت، شنبه ۱۲ طرح عمرانی در حوزه آب، فاضلاب و مخابرات در شهرستان سبزوار به بهره برداری رسید.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار در حاشیه افتتاح این طرحها در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حوزه آب و فاضلاب در مجموع با یکهزار و ۳۰۰ میلیارد اعتبار، ۶ طرح عمرانی افتتاح و هفت طرح دیگر نیز کلنگ زنی شد.

حسین ابراهیمی کردیانی ادامه داد: آزمایشگاه کنترل کیفیت آب غرب خراسان رضوی، اجرای فنس الکتریکی ایستگاه پمپاژ اصلی، پایلوت کیفی آب سبزوار و اصلاح و توسعه شبکه‌های آب شهر و روستا به طول ۲۱ کیلومتر از جمله دیگر طرح‌هایی بود که امروز به بهره برداری رسید.

فرماندار سبزوار تصریح کرد: اصلاح خط انتقال روستاهای صالح‌آباد و کال‌خونی، اجرای شبکه‌های فاضلاب به طول ۳.۲ کیلومتر و بهینه سازی ساختمان بهره‌برداری از دیگر طرح‌هایی بود که امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

کلنگ‌زنی ۶ طرح در حوزه آب و فاضلاب

وی افزود: طرح‌های آبرسانی به ۱۱ روستای  بخش روداب و عشایر شهرستان سبزوار، ساخت یک مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی و طرح شبکه جمع آوری فاضلاب منطقه بهاران سبزوار امروز کلنگ زنی شد.

ابراهیمی کردیانی ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی طرح‌های تجهیز چاه آب گودآسیا، حفاری، تجهیز و اتصال چاه جدید و تجهیزچاه و اجرای خط انتقال و ساخت ساختمان چاه ۱۱ و ۱۲ کلوت سبزوار از امروز آغاز شد.

بهره‌برداری از ۶ طرح مخابراتی در سبزوار

معاون استاندار و فرماندار سبزوار اظهار کرد: امروز همچنین ۶ طرح مخابراتی با اعتبار ۵۹ میلیارد ریال در این شهرستان به بهره برداری رسید.

وی افزود: توسعه پورت تلفن با ۵۱۹ شماره جدید، توسعه ۱۴۴ پورت ADSL و توسعه ۱۱۰ متر فیبر نوری از جمله طرح‌های مخابراتی شهرستان سبزوار امروز به بهره برداری رسید.

ابراهیمی کردیانی ادامه داد:  ایجاد سایت جدید همراه اول با توسعه فناوری  ۲G و ۴G از دیگر طرح‌هایی بود که امروز افتتاح شد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.