اصفهان - ایرنا - سومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر و پسر شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی کشور، عصر شنبه در دانشگاه‌های اصفهان و صنعتی اصفهان با معرفی تیم‌های برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم اختتامیه سومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی کشور عصر شنبه در بخش دختران در دانشگاه‌ اصفهان و در بخش پسران در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان در مراسم اختتامیه سومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر شاهد و ایثارگر دانشگاه ها در دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: سطح مسابقات در این المپیاد بسیار بالا بود و بسیار خرسندیم که این دوره از مسابقات پس از ۲ سال اینطور با استقبال دانشجویان مواجه شد.

سید فردین تقی‌زاده با بیان اینکه هدف از این رویداد ملی، اول رفاقت و بعد، رقابت است، افزود: سعی می کنیم در دوره چهارم المپیاد در کنار هفته رشته ای که امسال برگزار شد، رشته های همگانی هم برگزار شود تا شور و نشاط بیشتری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: امسال چهار رویداد در اداره دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان شکل گرفت که شامل طرح ضیافت ملی ایثار در مشهد، المپیاد فرهنگی ورزشی در اصفهان، جایزه ملی سردار سلیمانی و جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی به میزبانی دانشگاه هنر تهران است.

تقی زاده با بیان اینکه چهار المپیاد توسط سازمان امور دانشجویان وزارت علوم برگزار می شود، تصریح کرد: مقرر شده است المپیادهای همگانی و دانشجویان شاهد و ایثارگر در سال های زوج و المپیادهای قهرمانی و دانشجویان بین الملل در سال های فرد برگزار شود.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این مراسم، گفتد: ۸۶۳ ورزشکار و همراه در المپیاد امسال در بخش پسران در این دانشگاه حضور یافتند و ۶ داور بین‌المللی نیز در جمع داوران حضور داشتند.

مجتبی بابایی خورزوقی افزود: سومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر شاهد و ایثارگر در هفت رشته ورزشی از ۵۴ دانشگاه به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد. 

همچنین معاون امور دانشجویان سازمان امور دانشجویان در مراسم اختتامیه سومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر شاهد و ایثارگر دانشگاه ها در دانشگاه اصفهان گفت: برنامه‌هایی که با محوریت دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار می شود بمنظور ارج نهادن به مقام شهدا و ایثارگران است.

اردوان ارژنگ با اشاره به برگزاری برنامه ضیافت معرفت‌افزایی در مشهد، افزود: طرح ورزشی نیز بمنظور استعدادیابی و تشکیل کانون ایثار در دانشگاه ها برگزار شد.

معاون اداره کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان نیز در این مراسم گفت: حدود ۵۰۵ ورزشکار از ۵۰ دانشگاه در بخش دختران سومین المپیاد دانشجویان شاهد و ایثارگر شرکت کردند.

رضا قاسم‌نژاد با اشاره به حضور ۲۲ داور ملی، ۱۳ داور بین‌المللی و ۱۰ بازیکن ملی‌پوش در این مسابقات، افزود: ۱۰ دانشگاه برتر در این مسابقات انتخاب شدند که رتبه های اول تا سوم متعلق به دانشگاه فردوسی مشهد، الزهرا(س) و تهران است و دانشگاه اصفهان نیز به‌عنوان میزبان، مقام چهارم را کسب کرد.

همچنین در بخش پسران سومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر، دانشگاه شهید بهشتی بالاتر از سایر دانشگاه‌های شرکت کننده در این مسابقات ایستاد و عنوان قهرمانی المپیاد را از آن خود کرد و دانشگاه های فردوسی مشهد و تهران به ترتیب دوم و سوم شدند.

در پایان این مراسم پرچم المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر به دانشگاه گیلان برای میزبانی چهارمین المپیاد در سال ۱۴۰۲ واگذار شد.

سومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر و پسر شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی کشور، ۳۰ مرداد امسال به میزبانی دانشگاه‌های اصفهان و صنعتی اصفهان آغاز شد.

این المپیاد با شعار "ورزش، همدلی، ایثار" تا ۶ شهریور امسال با حضور دانشجویان دختر و پسر شاهد و ایثارگر سراسر کشور برگزار شد و دانشگاه اصفهان میزبان دانشجویان دختر و دانشگاه صنعتی اصفهان، میزبان دانشجویان پسر حاضر در این المپیاد بود.

در این دوره از مسابقات، دانشجویان در هفت رشته ورزشی فوتسال، والیبال، شطرنج، تنیس روی میز، بدمینتون، دو و میدانی و شنا به رقابت پرداختند.