تهران- ایرنا - پس از یک سال از شروع حکومت طالبان، سالن های برخی سینماها در کابل به روی مردم کشوده می شود و قرار است در ابتدای کار، چند فیلم هنری، داستانی، و مستندهای کوتاه در این سینماها به نمایش گذاشته شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه خبری « طلوع نیوز » افغانستان، سینماگران افغان با ابراز خرسندی از نمایش این فیلم‌ها در کابل، از حکومت طالبان خواستندفرصتی به بانوان در کشور داده شود که در فیلم‌ها  به ایفای نقش بپردازند. 

« عبدالصبور خنجی »  هنرپیشه و کارگردان، درباره بازگشایی سینماها به خبرنگاران گفت: «پس از یک سال سینماها  بازگشایی شد ما از این موضوع بسیار خشنودیم .»

« فیاض افتخار»  کارگردان فیلم، نیز گفت : «ما در همین شرایط از امکانات مالی خود که داشتیم در  فیلم‌های خود استفاده کردیم و به کارمان ادامه دادیم.»

هرچند نقش بانوان در این فیلم‌ها اندک است اما « عاطفه محمدی» کارگردان، فیلمی را که به موضوع معتادان مواد مخدر و چالش‌های زندگی آنان می‌پردازد، به نمایش گذاشته است.

« عاطفه محمدی » نیز در مصاحبه با خبرنگاران گفت: « ما تقریبا شاهد معجزه بودیم که در این شرایط سینماها بازگشایی شد تا بتوانیم  در سینماهای افغانستان فیلم پخش کنیم.»

« محمد بشیر» هنرپیشه، خاطرنشان کرد: « از حکومت طالبان  می‌خواهیم که دیگر  سینماها را تعطیل نکنند  و به فیلمسازان کمک کنند تا کار خود را ادامه دهند.»

تماشاگران نیز گفتند این فیلم‌ها پیام‌هایی از درد جامعه دارند و خواستار حضور بیشتر زنان در بخش سینما شدند.

این فیلم‌ها به مدت چهار روز به صورت رایگان در دو سینمای کابل به نمایش گذاشته شده اند.