آستارا- ایرنا- هفت طرح مسکونی، اشتغالزا و زیربنایی به مناسبت هفته دولت در آیینی با حضور جمعی از مسئولان این شهرستان روز یکشنبه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار آستارا در مورد طرح‌های افتتاح شده تشریح کرد: امروز برنامه افتتاح پنج پروژه مسکن مددجویان را داشتیم که در روستاهای خانه‌های آسیاب، کانرود، چلوند و صیادلر از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اعتبار هشت میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال ساخته شده است.

عنایت رضایی‌پور بیان کرد: همچنین یک استخر پرورش ماهی قزل‌آلا در روستای ویرمونی که با هزینه یک میلیارد ریال احداث شده است، مورد بهره‌برداری قرار گرفت که تاثیر خوبی در بحث تولید و اشتغال خواهد داشت.

وی افزود: از دیگر پروژه‌هایی که در پنجمین روز از هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار گرفت، تکمیل زیرسازی و آسفالت شهرک صنعتی آستارا به مساحت هشت هزار مترمربع با مبلغ پیمان ۳۰ میلیارد ریال بود.

قرار است ۶۰ طرح و پروژه با ارزش یک هزار و ۲۷۰ میلیارد و ۴۴۴ میلیون ریال همزمان با هفته دولت در نقاط مختلف شهرستان آستارا مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

شهرستان آستارا که با جمعیت بیش از ۹۱ هزار نفر ۲ بخش و چهار دهستان دارد، در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است.

دوم تا هشتم شهریور، سالروز حادثه تروریستی انفجار دفتر نخست‌وزیری و شهادت مظلومانه محمدعلی رجایی (رئیس جمهور) و حجت‌الاسلام محمدجواد باهنر (نخست‌وزیر) در سال ۱۳۶۰ با عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است.