۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 2164
کد خبر: 84870436
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۶ پروژه عمرانی در آستارا به بهره‌برداری رسید

۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۱۹
کد خبر: 84870436
۱۶ پروژه عمرانی در آستارا به بهره‌برداری رسید

آستارا- ایرنا- ۱۶ پروژه عمرانی و عام المنفعه آستارا با اعتبار افزون بر ۸۳۰ میلیارد ریال در آیینی با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی روز دوشنبه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار آستارا در مورد این پروژه‌ها تشریح کرد: بهسازی سالن ورود و خروج و محوطه پایانه مرزی آستارا و کریدورهای ورود و خروج و مرمت سالن مسافری این پایانه جهت استقبال مناسب از زائران خارجی اربعین حسینی با اعتبار ۵۷ میلیارد ریال از جمله پروژه‌هایی بود که امروز افتتاح شد.

عنایت رضایی‌پور به افتتاح ۹ پروژه عمرانی در حوزه آبرسانی اشاره کرد و افزود: این پروژه‌ها شامل تکمیل رینگ آبرسانی، اجرای خط انتقالی خروج پساب تصفیه‌خانه فاضلاب آستارا، توسعه شبکه، اصلاح شبکه، نصب انشعابات حوزه شهر و روستا، راه‌اندازی خط تولید جدید تصفیه‌خانه بهارستان، تجهیز و راه‌اندازی چاه ملاهادی، تجهیز و راه‌اندازی چاه شهرک هجرت، تجهیز و راه‌اندازی چاه خانه‌های آسیاب با مجموع اعتبار ۳۳۷ میلیارد ریال بود.

وی همچنین بیان کرد: گازرسانی به چهار روستای چملر، مشند، بهارستان و دمیراوغلی کش با اعتبار ۷۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال، یک واحد سردخانه با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال و بیمارستان ۲۰ تختخوابی لوندویل با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‌هایی بود که به بهره‌برداری رسید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان نیز در حاشیه این آیین اظهار کرد: امروز زیر سایه وحدت و همدلی مسئولان و همراهی مردم شاهد افتتاح طرح‌های مختلف عمرانی و عام المنفعه در نقاط مختلف این استان هستیم.

حسین مصطفی‌پور اضافه کرد: پیش از آغاز به‌کار دولت سیزدهم،  مرگ و میر ناشی از کرونا روند رو به رشدی را داشت اما با فعالیت دولت کار و کرامت و واکسیناسیون عمومی،  این بیماری در سطح کشور کنترل و مدیریت شده است.

وی در ادامه بیان کرد: هدف‌گذاری اصلی دولت مردم، رسیدگی به وضعیت محرومان و توسعه نقاط کم‌برخوردار است و امروز در همین راستا از جمله چهار روستا از توابع شهرستان آستارا از گاز لوله‌کشی برخوردار شدند.

قرار است ۶۰ طرح و پروژه با ارزش یک هزار و ۲۷۰ میلیارد و ۴۴۴ میلیون ریال همزمان با هفته دولت در نقاط مختلف شهرستان آستارا مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

شهرستان آستارا که با جمعیت بیش از ۹۱ هزار نفر ۲ بخش و چهار دهستان دارد، در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است.

دوم تا هشتم شهریور، سالروز حادثه تروریستی انفجار دفتر نخست‌وزیری و شهادت مظلومانه محمدعلی رجایی (رئیس جمهور) و حجت‌الاسلام محمدجواد باهنر (نخست‌وزیر) در سال ۱۳۶۰ با عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha